Entre Castelltallat i Castellnou

Desprès de la remullada de la setmana passada al Canal de Midi, amb el consegüent refredat, avui he agafat “la pluja” (Bici de cilcoturisme) , per tal de fer un tomb Cicloturista pel Bages.
Sortida pel Poal, aquí he començat a dubtar, que si Fonollosa, Castelltallat, Castellnou. Be tan se val per la cra. cicloturista 100% de la contrada, direcció del Moli de Boixeda, seguint cap a Fonollosa i just al raval de Cal Paisa a la dreta direcció de Camps. No deixa de pujar i creua masies, ;la casa Nova del Cami de Camps, Cal Pelfort, el Fuser i fins a Cal Putxo. Aquí la pista a deixat de ser asfaltada i s’ha convertit en bona ben compactada. La pujada a Castelltallat, esta resultat una novetat doncs es la primera vegada que faig aquest camí. La vista del campanar i el observatori es fantàstica amb un cel clar i amb núvols. Avui no duc la maquina de fotos per immortalitzar-ho.
La sortida esta sent millor del que amb pensava desprès dels dies de inactivitat.
En arribar a la carena he trencat a dreta i novament per pista asfaltada direcció de Callús . ara amb bona baixada. També creu Masos aquets mes coneguts, al fons Cal Figuere, La Rabassa, La Rabassola, cal secaner, Sant Mateu de Bages i finalment Callús.
Trencal a esquerra que seguint una pista forestal, enquitranada i en un estat forca deplorable pels molts de forats que i ha, direcció de Viladelleva que creu, les darreres masies del dia, Cogoma, Vilatorrada, el serrat de Castellnou.
Darrere baixada fins a Santpedor, amb un fort flaire d’arròs, el del dijous. Direcció de la torre de St Francesc, la Casanova, la torre del Graner, Sant Iscle, L’agulla i novament a casa.
El recorregut es cicloturiste al 100 % . Carretera asfaltada amb molt poc transit en gaire be tot el recorregut, nomes esta sense asfalt del Putxo a Castelltallat, 2 Km i de Santpedor al Parc de l’agulla 4 km. Tranqui-la amb molt bones vistes i un grapat de masies al llarg del recorregut.Avui he arribat a l’Observatori Astronòmic amb la bici, però ho hauria pogut fer també amb carro i cavall, gràcies a l’empresa Paisatge i Aventura http://www.paisatgeiaventura.com/, que opera en aquesta zona de paisatge privilegiat, que podeu conèixer també si us poseu en contacte amb el Consorci de Promoció Turística del Cardenerhttp://www.elcardener.com/per fer turisme de qualitat a prop de Barcelona.