Diada Nacional de Catalunya. De Manresa a Saldes.

Aprofitant la festivitat avui 10 de setembre decidim fer aquest recorregut a una de les contrades mes representatives del nostre País, el Pedraforca.

A les 8 de mati emprenem la sortida d’avui el Joel, el Josep, en Joan i un mateix. Enfilem el nostre camí, despres de creuar els plans de Pineda arribem a la població de Santpedor, creuem i seguim per Sta Anna, els polígons industrials estan començant l activitat del dia. El lleo i Sallent, per l antiga cra travessem Balsareny, Navàs, Puig-reig, Gironella, i finalment la colònia Rosal on tenim pensat fer un most.

Continuem ara sense el company Joan, que torna direcció de Manresa, pujada cap a Berga, seguim direcció de Sant Llorenç fins a trobar l antiga cra 1411 a, que transita paralel-la al eix, les vistes, prou interessants sobre el pantà de la Baells, el transit aquí es inexistent. La forta calor d’aquets darrers dies d’estiu fa que ens aturem desprès de passar Cercs a Sant Jordi a fi de prendre’ns un refrigeri.

Al tornar-hi agafem la Cra., que altre època era transitada pels camions que transportaven el carbó de St. Corneli, ara el poble es mante gracies al restaurant Santa Bárbara i el museu de la mines de Cercs. La forta pujade te unes sigues sagues que fan que en uns 4 Km es guanyi altura molt ràpidament , uns 500 metres. Desprès d'una bona pedalada ens trobem a la cruïlla que ens ha de portar a la cra de Saldes. La pista, ara de baixada, gaire be sembla tornar a Guardiola, finalment trobem la que ens dura a Maçanes i finalment Saldes.

Aprofitem per fer un recuperador dinar i desprès d’un tom pel poble a reposar que dema serà un altre dia per gaudir d’aquest fantàstic paratge.