Entre les pistes de Puigmal i Vallcebollere.(Divendres 13 agost)








Quan comença el dia a clarejar, agafo el patinet per tal de recórrer alguns camis del peu del Puigmal que fa temps que no transitava i saber en quin estat estan després del temps.

Enfilo empenyent el patinet per,Font Rabiola, la taula d’orientació de Santa Llocaia, els locals ja buscaven bolets després de la pluja d’ahir. El refugi pastoral encara és ple, un gos em rep amb el seus lladrucs. Segueixo per la terra negra i la pista forestal fins a Fon de Llagosteres. Aquí he deixat la pista i pel mig del bosc he anat a sortir a Puig d’estaques, sobre la Jaça Gran. Per sobre la font Sobirana he arribat a l’antiga pista d’Estaques, ara convertit en Snowpark. Segueixo amunt , el telecadira de les cotzes, seguint la carena de la Serra de l’Artigas. Deixo la carena i començo un llarg franqueig pel mig de bàlecs i nerets que em duen sota el pic de Duraneu, al torrent de la Tossa.
Per fi després d’hores d’empènyer arriba una llarga baixada. Aturada a l’ermita de Sant Bernabeu a fer la foto de reglament. Devesa de la Grevoleda, la Querola i finalment Valcebollere.
Ara ja per la D 30 els darrers Km em duen a Osseja. Vaig ha comprar uns préssecs i cap a l’estació del tren groc que em dura a Santa Llocaia.

Si algú s’anima a fer l’ excursió en Bici, el tram entre l’estació d’esqui del Puigmal i el torrent de Tossa, es molt i molt dret. Jo no aconsellaria de fer-lo de pujada.

Dades del recorregut a Wikiloc.
Connexió a Internet gentilesa del Hotel, restaurant Planes a Saillagouse. http://www.planotel.fr/

Comentaris