Travessant els contraforts del Puigmal. (Disabte. 21 agost)

Fa uns dies repassava la guia “Pedalant per l’Alta Cerdanya” de Joan M. Vives i Teixidó, al itinerari nº 15, llegia un recorregut que anava de Oceja a Err passant pel refugi de Nahuja. Com que aquets recorregut es mol similar i coincideix amb el recorregut que hem dut a terme avui, m’he apropiat del titol i l’he fet meu.

Sortim de Santa Llocaia, el Josep, Josep Mª i Agustí, del paratge anomenat, Cases d’Amunt, seguim el GR 36, travessem les Bordes, devesa d’en Riu, devesa d’en Mas, la Colomina i ja som a Nahuja.
Deixem la bonica església romànica a la nostra esquerra i seguim baixant, a la sortida del poble agafem un carrer a l’esquerre, sempre seguin les senyals del GR. per la llera del rec de la font i desprès la via del tren groc en trobem a Oceja.
Anem cap el mig del poble i abans d’arribar a una petita placeta, girem a l’esquerra per la “Rue du Canigou”, de pujada passant per davant del cementiri. Sempre pujant arribem al pa de la Decharge, un antic abocador. Ara el camí s’enfila sobtadament, desprès d’un tros pla la pista segueix pujant fent amplies llacades. Ja som al replà del Ginebrer, algun tram del camí va pel mig del bosc, quant sortim del bosc i gracies a l’alçaria que hem anat guanyat, podem veure la carena de Coma Morera al Puigmal, el veïnat d’en Puig enfilat a mitja alçada de la vall que al final hi ha Vallcebollera.
Desprès d’uns 5 qm de pujada, desprès del replà del ginebrer i en arribar a la Solana, en un gir de gaire be 360º, agafem a l esquerre la anomenada, “Route forestiere” de Naüja, en mes mal estat que la que pujàvem. Descens per un bosc de pi amb moltes barbes de caputxí.
Refugi pastoral de Naüja. Petita edificació en mig d’un planell envoltat de pins. Seguim i a la nostra dreta i deixem la font. Abans d’arribar a la carretera del Puigmal Agafem a la dreta una pista asfaltada que ens du a la taula d’orientació, amb bonica panoràmica de la vall.
Pista forestal de Santa Llocaia, refugi pastoral de Santa Llocaia, sempre i a algun cotxe de boletaires. Seguim de dret i ens trobem a la fon de Santa Llocaia. segueix la pujada.
Som a l’antena de telecomunicacions. Aquí fem una siga saga, gir a dreta i esquerra per tal de seguir una pista que planejant pe la Devesa ens apropa a l bosc comunal d’Err i l’estació d’esquí del Puigmal.
Centre de vacances, Cotze. Sortim a la carretera, girem a l’esquerre i de baixada al acabar el pàrquing a la nostre dreta, travessem una tanca de bestiar i seguim un camí arbrat, que segueix els antics desaigües de l’estació d’esquí, tot recte i en bon estat el camí ens baixa per les Fontanilles fins la pista forestal d’Err.
Pista forestal d’Err. La seguim fins a arribar al càmping, trencall a l’esquerra que travessa la Riera d’Err. Despres d’un metres de pujada ens trobem el recorregut de la Busquerona i el seguim. Gir a la dreta i un bonic i entretingut corriol ens deixa a la sortida d’Err a les piscines.
Tornem al GR 36 i de pujada arribem novament al punt de sortida a les cases d’Amunt.

Dades i traç del recorregut a Wikiloc.