El Bages en BTT. Ruta 10 Terra de Castells. Balsareny Mujalt, Sant Cugat de Racó, Castelladral.

Desde la tornada de vacances i per tal de gaudir al màxim les sortides amb bici ajunto dues sortides seguides el dissabte i el diumenge, però amb la particularitat que una de les dues és totalment desconeguda, no l’entorn ja que el conec, però si el recorregut.

Per això estic seguint els recorreguts que han proposant al llibre el Bages en BTT de Josep Mª Farre i Alos i Josep Lluis Jurado i Devant.

L excursió d’avui surt de Balsareny, i la primera visita obligada és el Castell de Balsareny. Avui un grup de figurants estaven acampats a la porta del castell per tal de dur a terme les representacions al llar del dia. Si es disposa de temps es pot visitar el castell. Continu la sortida cap a Navàs pel traçat del antic Carrilet Manresa Berga. Vaig fent parades per tal de seguir les instruccions del llibre de ruta, algun que altre cop, he de fer marxa enrere per retornar al bon camí. Xino xano i ja soc al Mujalt i seguint la carretera, m’enfilo cap a Sant Cugat de Racó, famós per la seva església romànica del segle XI.

Aprofito per gaudir de les vistes, fer algunes fotos i esmorzar. M’acompanyen els gossos del mas que sembla que estan molt afamats. Tot seguit ara de baixada cap a can Taurons, ves a saber de que li ve aquest nom al mas, fins a creuar la riera de San Cugat i per cal Reixa la pujada am deixa a Castelladral. Castelladral gaudeix de un alberg i un hostal on fer un bon esmorzar, avui no ha estat el cas. Al pati del alberg és prou animat de gent que gaudeix del bonic dia que ha acabat fent.

Després de fer uns qm per la carretera que va a Súria he agafat el trencall de Can Puiggròs i en una rapida davallada he arribat a la riera de Tordell, mas de Masaners i novament al riera de Sant Cugat, el camí és molt transitat pels quads cal estar a l’aguait.

Carretera de les Vilaredes i per Santa Margariuta de Viladepost m’enfilo direcció de Castellnou de Bages cap al coll del Perelló i el Coll de Puigventós. En arribar a la pista que baixa de Castellnou la segueixo i a l’altura del Obaga Fosca el camí que segueix la carena amb du al Castellot, castell fortí carlí, “ Castell de Sant Maurici”. Darreres zigues zagues i ja soc de nou a Balsareny.

Excursió si bé assequible i amb un parell de pujades llargues. L’encant de la sortida rau en el conjunt d’edificacions que trobem al llarg del recorregut. Dissortadament en molts indrets encara es mostren els efectes dels incendis de 1994.

Dades del recorregut a Wikiloc.