Translate

dissabte, 20 de novembre de 2010

Bages moll en BTT. Per les Valls del Montcau.

Com que pedalar quan plou també esta inclòs al nostre programa, tal com havíem quedat a 3/4 de 8 a Navarcles, ens trobem el Joan, Ramon jo mayeix per dur a terme un altre recorregut del Llibre del Bages en BTT. Recorregut nª 2 Per les Valls del Motcau.

Només començar el Ramon dubtava de si dur o no l’impermeable, i jo li he aclarit ràpidament, el meu s’ha quedat a casa. Només pujar a la bici, una vàlvula perd aire i cal reinflar, solvantem l’ensurt i comencem el nostre recorregut.

La boira ens acompanya aquestes hores del matí i la visibilitat és ben reduïda. Monestir de St. Benet, travessem el Llobregat, iniciem el primer ascens del dia cap a les Generes. Coll de les Generes. Seguim ara a dreta ara a esquerre, travessem la riera de St Esteve i arribem al mas St. Esteve. Seguim planejant, dels pocs del dia, paral-lels a la riera de Mura. Travessem la riera de Mura a per el gual formigonat de davant de cal Gepet,iniciem la segona “buti” del dia cap a Rocafort. Travessem Rocafort, continuem de baixada per la carretera de Mura fins al pont del Puig de la Balma. Entrem al parc natural de Sant Llorenç i l’Obac, atenció amb els senglars. De ben segur que la pujada cap a la “roca del castellot” és de les que fa passar el fred, la voltem per tots cantons i arribem al coll de la Creueta. En arribar al coll de la Creueta ens ha visitat la companya pluja, decidim arrecerar-nos a una valma per tal de fer un most i esperar que afluixi el ploure. Sembla que la pluja ha anat a menys i reprenem la sortida cap el coll de la Plaça del Llop, el camí esdevé espectacular per les magnífiques vistes que s’endevinen a l’entorn. Pel collet Roig de forta i delicada baixada, encara plou e i el terra és relliscós, arribem al Puig de la Balma. Seguim fins el torrent i d’aquí encara més baixada fins a trobar la riera de Mura, la travesem i ja som al bonic poble de Mura. Aprofitem per fer algunes fotos als carrers i església. Seguim el recorregut cap el coll de Sant Martí, camí acabat d’arranjar. Continuem, baixant a les rieres i pujant els colls, Torrent del Ramonet , sot de Matacans, encara trobem alguna senyal de la darrera “rocafortina”, la Vila, coll de Cantagalls, torrent del Guell. Arribem a Talamanca que gairebé és l’hora del dinar, renoi quina gana. Nosaltres continuem. Ara baixem i en una paradeta ens trobem les llenegues del dia, les pleguem i seguim pujant baixant tornat a pujar, tornem a baixar . La obaga del cingle, la riera de Talamanca i darrere ascensió del dia cap el coll del Cap de la Serra, tècnica “Patinet” i finalment per el corriol de la font de Solervicencs arribem novament al centre de Navarcles.

Aquest és el 14 recorregut que he fet del Bages en BTT i ben cert que és un dels més durs, tant per la distancia com pel desnivell. Però també és un dels més bonics i entretinguts tant per els paratges per on transita, el Parc Natural, les poblacions per las que travessem, especialment Mura, i pels camins que circula que sense arribar a ser corriols són de autèntic BTT. Penso que es nota que coneix bé la zona el company Josep Maria Ferrer i Alòs. I ja per acabar, no puc oblvidar la fantàstica harmonia entre companys, doncs sense ells no seria el mateix.

Senzillament ha estat fantàstic.!!!

Les fotos i resum la sortida al bloc del Team Poal By: Totof

La traça del recorregut a Wikiloc.