El Bages en BTT. La volta que faltava.

Després de gairebé un any, que per uns motius o altres, no podia dedicar 5 dies seguits a practicar aquesta fantàstica afició que és el cicloturisme.

Ahir després de la sortida a saltar marges vaig arribar a cassa derrotat, pensava que avui no sortiria, que dedicaria al reposar, però vaig contactar amb el Ramón per tal de fer una sortida relaxant avui a les 8 començàvem la 5ª sortida d’aquest fantàstic cap de setmana.

També fa poc més d’un any que vaig començar a seguir la guia del Bages amb BTT, després de comentar per tel el recorregut vaig carregar al GPS traces que he anat ciclant durant aquest any i especialment els darrers mesos, i enllaçat l’una amb l’altre i el coneixement del Ramon de la zona, ens a sortit aquesta fantàstica volta d’avui.

Sortida de Sallent seguint el PRC 133 Camí del Romànic i que ja no deixarem fins la cruïlla de camins de la Creu de l’Abellar, al llarg del camí he trobat alguns trams amb molt de fang que ha dificultat el trajecte, però també hem pogut gaudir de fantàstiques vistes sobre la vall del Llobregat amb la boira baixa i el Castell de Balsareny per sobre.

A la Creu del Abellar ens ha aparegut el GR 176 Navàs Navàs o Ruta de les 20 ermites. Aquest tram coincideix també amb el recorregut del Bages en BTT nº 9 Incursió al Berguedà. El seguim fins a Gaia, i sense arribar-hi continuem seguint-lo fins el bell mig de Navàs on havíem pensat fer la pausa del matí per tal de recuperar les Forces.

Reprenem la sortida direcció del Mujal, ara el camí se sobreposa amb el de Bages en BTT nº 10 Terra de Castells, abans de Mujal girem cap a Castrellnou de Bages, travessem la Cra de les Vilaredes i al arribar al altiplà enllacem amb el conegut camí de la Berga Santpedor. Quan arribem a prop de Castellnou, al Soler del Far seguim alguns corriols de l’hivernal del Bages fins al mas de Ridor. I d’aquí amb els darrers esforços retornem al nostre punt de sortida.

El coneixement del territori ens ha permès de gaudir d’un recorregut que hem fet altres cops per diferents zones, però que en aquest cas, després d’enllaçar uns camins amb els altres ens ha donat aquest recorregut per aquesta zona del Bages a cavall del Berguedà.

Per veure les fotos clica.

Dades i traça del recorregut a Wikiloc.