Camins Rals

El Ginebral
L Hostal de St Jaume
Aiguabarreig del Llobregat i Cardener
Com no podia ser de millor manera possible, començant l’any fen el que mes ens agrada, anant amb bicicleta. Desprès de las fangueres del 31, vàrem decidir canviar de varal i anar a fe un tomb al parc natural, doncs el terreny es mes sorrenc i difícilment trobem fang en aquest dies d’hivern que amb poc fred el terreny es troba mol moll i difícil de transitar..
Recuperem la traça que aproximadament seguia el dissetè recorregut del Bages en BTT Camins Rals per tal de anar a fer-la tal com ens diu la guia. Tan en el sentit com en les possibles variacions que poguessin sortir.
A les 8 el Ramon, Joan i jo mateix ens hem trobat a Pont de Vilomara per tal de fer la nostre excursió del mati.
Tot i que el mati es fred, i amb boira, ens el fem passar enfilant el camí de Rellinars, fins arribar a les ruïnes del  vell Hostal de Sant Jaume. Continuem pel camí ral convertit en un distret corriol que en alguns moments es fa difícil de circular. En punts on ens permet la vegetació podem entretenir-nos comentant l’entorn que anem veien al llarg del camí. El Farell, les Balmes Roges. Arribem al Ginebral, camí molt malmès pel transit de Motos ens cal de fer equilibris per poder seguir-lo sense baixar de la bicicleta. Tornem a retrobar camí que ens passa pel veïnat de ca l’Ambros fins a Vallhonesta. El camí de Vallhonesta en retorna al terme municipal de Castellgalí on podem observar l’aiguabarreig del Cardener i Llobregat i l’antic sepulcre roma de la Torre del Breny. Sant Vicenç de Castellet. Parada i fonda al “Bar Ramoneda“ recuperem les energies i el calor al caliu d’un excel·lent foc a terra.
El Pont de Vilomara
Retornem al nostre camí i passem pel barri de la Farinera i pel peu del Castell de Castellet. Hauríem de segui les marques vermelles i blanques del GR 4 finalment el trobem i seguim, continuem ara pel camí de la Llum de Montserrat a Manresa. En trobar la riera de Castellet ens enfilem fins Colldarboç i Cala Iaia. En trobar la cra BP 1101 donem mitja volta i retornem a Castellgali passant per cal enric de la serra, el Tello. Després de creuar el riu Cardener el camí ens puja cap a Can Font de Cirencs i novament el pont de Vilomara.
Les fotos polsa l'enllaç.

Les dades i traça del recorregut a Wikiloc