Volta al Bages.Etapa1. Manresa, Castellfollit del Boix, Castelltallat, Pinós, Cardona.

El darrer viatge a Mallorca, vaig poder conèixer personalment un blocaire que feia tems estàvem en contacte per les nostres aficions comuns cicloturisme e Internet. Al marxar, el Cinto  amb va explicar que a final de maig la penya organitzava una volta cicloturista  a Mallorca, que vaig trobar prou interessant.

Desprès de donar-hi voltes, m`he entretingut a resseguir el perímetre de la comarca del Bages per tal de fer-lo,  amb bicicleta de ciclcloturisme. Avui, donat les circumstancies meteorològiques dels darrers dies, pluja , fang arreu i les rieres a vesar, i  també que tenia ganes de rodar tranquil per pistes en bon estat i carreteres amb poc transit..

Volta al Bages. Etapa 1
Comença a l'estació dels Catalans al mig de Manresa. Seguim el carril bici que ens deixa al pont de Cardener. Segui la cra. C 542 travessem la zona residencial del Xup, Salelles i a Sant Salvador. Comencem la volta a Bages. Ara la carretera es solitària i podem escoltar els ocells o be el remor de les rieres, la riera de Guardiola sembla el Llobregat.,despres de la fita  81, agafem a la dreta direcció de Canyelles i seguim de forta pujada fins a Castellfollit.
Castellfollit, conegut pel Cogullo de Cal torra, al Andorra ens podem bon lloc per esmorzar. Sortim de Castellfollit per la pista en bon estat que per la serra de Rubió ens deixa al collet de les Maioles, sensacionals vistes de la comarca Veina del Anoia. Sempre a la dreta ara cap a Prats de Rei, deixem a la nostres esquerra l'hostal Vell i a la dreta el  Dolmen dels Tres Reis. Cal estar atents a la baixada i desprès de la fita 4 marxem direcció de  Les Coromines. A la portella creuem la C 25 i seguim cap a Sant Pere Sallavinera.
Seguim a l'esquerre cap al moli de Boixadors i fins el coll de Can Pallares. A la nostra esquerra la serra de Castell-tallat, deixem els masos de Biosca i Goberna, a la nostra dreta queda l'observatori i  església de Castell-tallat podem fer-hi una pausa per recuperar del esforç.
Baixem direcció de Prades de la Molsosa. Seguim per una pista en molt bon estat fins trobar les senyals de l GR 7 que en  du  al Santuari de Pinós, aquesta es la darrera pujada de la jornada i per cert que ens fa suar de valent. Al santuari de Pinós la vista sobre el Solsonès i Bages. Comencem a baixar i a la nostra esquerra ens queda el dolmen de Casacremada. Su, darrera parada per tal de veure els racons del poble. I seguim baixant fins arribar a la Pensió Cardener  on podem Dinar i recuperar-nos del esforç. Fent un tom per Cardona.