Setmana Federal europea Marche en Famenne (Belgica) del 17 al 23 Juliol 2011

Dissabte 16 juliol. Arribem a Marxe en Famenne

Comencem el dia amb una fina pluja, sembla que ens acompanyara els propers diacs. Nosaltres agafem l'autopista " du soleil" direcció N. El viatge és avorrit, embús en sentit contrari. Ascendim seguint el gran riu, el Roina, tan sols algun enginy ens crida l'atenció com la bici tàndem amb autòmats.
Després d'una curta parada arribem a la destinació. Marxe on estarem els propers

Cal recollir la documentació al punt d'acolliment. L'organització es perfecte i en un tres i no res som camí de la cassa de la Claire i el Marc on dormirem mentre duri.

Anem a conèixer el centre del poble, un pregoner de coure davant l Església ens crida l atenció.

Les set, la pluja fa novament acte de presencia, els carrers son vuits, la gent es retira. Anem a sopar i desprès d'una bona cervesa belga cap a dormir.
Demà comença una nova setmana federal, cal gaudir tant com es pugui.

Diumenge 17 juliol. Cerimònia d'obertura. SFE 2011

Ens reben amb vestits i bicicletes del segle
A les 10 h ens trobem al centre d'acollida per tal de dur a terme un dels principals actes de la setmana. Cerimònia d'Obertura.

Petit recorregut las voltants de Marche en Famenne.

Retrobament a la plaça de la vila amb els parlaments de cada un dels presidents de les diferents federacions dels països que participen, associats a la Federació Europea de Cicloturisme.

Enlairament de globus, cada participant en te un amb el seu n. de dorsal. Seguit d'una copa de benvinguda

Despres de dinar, Amb la Mariona anem a visitar poblacions de la rodalia.
Bastogne famós entre altres un dels esdeveniments ciclistes mes antics d'Europa la cursa Lieja Bastogne

Rochefort amb la famosa abadia i cervesa

Demà si el temps ho permet en continuarem gaudint.

Dilluns 18 Juliol "Circuit de la Batalla de les Ardenes"

La batalla de les Ardennes, quest es el títol de recorregut del dia. Jo l'he canviat per " En Flandes se ha puesto el Sol" com diuen a la cançó.
El dia a començat amb pluja, no massa estona però suficient per crear el dubte de sortir o no.

Agafo la bici equipat per dia de pluja, amb el gore,i som-hi. A la permnence van sortint grups poc nombrosos. Comencem a pujar doncs la regió es " balonee" que vol dir que sempre puges, doncs les baixades ni te'n enteres.

Per acar-ho d'arreglar-ho a Belgica sempre fa vent i avui no deixa de bufar, menys mal que ve de cara a la sortida i les forces encara estan senceres, pensava jo, amb el mal temps estava desvariejant, a la tornada també venia de cara com sempre. Entre ruixat, posar el gore, treure el gore, se m'ha acabat l'excursió i an estat mes de 100 k i 1600 m ascens. Amb aquest tems no gaudeixes de l'excursió, dons cal ser molt atent contínuament, un basal, la carretera relliscosa, un forat que no es veu, realment un d'aquells dies que no veus res. Cavalls i baques que pasturaven, la queque que em ve saludar en una parada i també porcs. Poca cosa, dons el dia no ha convidat pas a fer turisme, excepte a la Roche que ha escampat un xic el temps.

Dimarts 19 juliol. Granges i Castells de Condroz.

L'esperada treva per fi ha arribat. El mati nuvol però sembla que no plourà, el vent també ha parat.
A 2/4 de nou comença la sortida, avui he començat de la-porta de cassa doncs anàvem pel Camil de Waillet. A principi el terreny es mes planer.

Alguns valons que fan suar de valent i grata sorpresa, doncs desprès de passar Hamois un sensacional carril bici hens apropa en un tres i no res a Havelange hon hi ha el primer re-avituallament.
Aprofito per saludar antics companys del tour de 2006, el Michel.

Reprenc el camí i quan m'he donat compte estava fen un recorregut alternatiu, dons no seguia les senyals, aixo ha fet que allargues un xic el recorregut. El recorregut del dia ha transitat per zona amb mes pobles amb algun que altre castell, Heure, Scy, Ossogne, st-Fontaine.

Arribo al segon avituallament, desprès de hores de pedalar, un entrapa i una cervesa es posen d'allò mes be. Al marxar, arriben els companys de Manresa, Ferran i Joan, fem la xerrada i quedem per veure'ns al sopar.

Amb forces reeixida segueixo fins a la permanence, on el personal esta veient la volta França. Una bona cervesa, cada dia en promocionen una, som a Bèlgica.

Quan escric aquestes ratlles esta plovent de valent deu ser per recuperat lo que no ha plogut avui, cal esperar que demà ens deixi novament la pluja.

Dimecres 20 juliol.  La vall de l'Ourthe.

Quan, anit, vaig anar a dormir, pensava que avui seria un dia de repòs dons plovia molt.
En aixecar-me el cel es gris i nuvol però no plou, sembla que hi treva, dons som-hi. Després d'esmorzar arribo a la permanence i surto gaire be sol.
El carril bici ens apropa a Hoton, seguim per Ny amb el castell, Weris amb L'església Roma, menhirs, dòlmens, i museu megalític.

Moli Crahay reavituallament que passo de llarg, dons sembla que tornara a ploure. Avui ha tocat una baixada de les de debò, 8 quilometres de baixada al 5% sense donar ni un cop de pedal, ja ho havia oblidat.
La Roche amb el seu castell Feudal i museu de la batalla de les Ardennes, es el darrer punt d'avituallament. Faig un most per recuperar i seguir el tram que queda.

Prop de rendeux el carril bici transita per damn d'un pont de fusta penjat, faig unes fotos de record. Finalment torno a ser a Marche i sense pluja.
Com cada dia m'encamino a la permanance a fer la Bier du Jour.

Avui toca La Choufe, que bona desprès del esforç. A la salut dels companys, tots els seguidors del bloc i especialment als de Castelló. "La cervesa es Alegria".

Dijous 21 Juliol. Incursió a Colònia.

Avui era el dia de la costellada, jo amb la Mariona hem anat fins a Colònia a la veïna Alemanya.
Aprofitem per fer una visita a la catedral, la mes gran de totes.

Dinem a un dels restaurants típics de la ciutat.

Després de dinar per fer la digestió, xoping, jo he visitat un magatzem d'accessoris, he quedat sorprès de la quantitat d'accessoris que disposen, ja sigui GpS, roba i calçat, d'accessoris, m'ha faltat temps.

Colònia es una ciutat amb molts carrils bici, i moltes bicis per arreu potser mes que Amsterdam.
En arribar a Marche, festa nacional de Bèlgica, el castell de foc posar punt i final al dia. Dema mes.

Divendres 22 juliol. El país del llibre i de la caça.

A le 8 del mati torno a pedalar. El terra moll de la darrera nit. Sortida direcció de Hargimon, amb el castell de conte de fades.

Awenne famós per les antigues fonts.
També arribem a Tellin famosa pel museu de les campanes i carilló.

Punt d'avituallament a Redu, un petit poble famós per les seves 22 llibreries.
Poix amb els sensacionals boscos.

La pluja fa que surtin alguns bolets.

St. Hubert Basílica.

La pluja ens a acabat d'acompanyar fins a Marxe, sembla que aquesta país te un abonament al mal temps.
I per rematar una bona birra no podia faltar.
Dissabtes 23.  Excursió a Famenne

De bon mati ens acompanya el sol durant uns minuts, després segueix la tònica de setmana encara que avui el temps s'ha aguantat i si be no ha fet sol tampoc ha plogut.

Acacem la setmana amb una incursos a la provincià de Namur.
Ens dirigim per tranquil-les carreteres i camins encimentats fins Rochefort famosa abadia i Castell. Continua per la ribera del Lesse amb les reombrades grutes Han sur Lesse.

Els castells de Lavau Ste Anne y Veves testimoni de l arquitectura militar de l'edat mitjana.
Com de costum el recorregut a esta entre carreteres mol secundaries amb poc transit, camin rural cimentat, carril bici també anomenat "Ravel".
La Mariona i la Claire han fet el Raven entre Rochefort i Ouyet.
Be esta el que be arcava. Una setmana Europea un xic molla, però, cap dia ens ha impedit de fer el recorregut que teníem previst. Hens ha permès conèixer i gaudir d'una regió al sud de Belgique, sensacional tan pel paisatge com les seves ciutats i arquitectura, aixi com la gastronomia i de manera especial le cervesa.

Ja per acabar nomes amb cal dir fins la propera setmana Federal europea de 2012 serà Espanya i en concret a Gijón Astúries.