Descoberta de camins entre Montmajor i Gargalla. 22 04 2012

Vista del Solsones des del cami de Torrebadella a Montmajor

Desprès de la sortida d’ahir, amb l’esport ciclista Manresà a l’Espunyola,  vaig quedar-me amb les gabes d’anar a seguir la pista forestal que el darrer any avia seguit  en sortides de BTT prop de Gargalla.
Sorba
A 2/4 de 9 enfilo direcció Navàs, i aquí cap a Viver i segueixo per Buidasacs fins Montmajor. Comença l’aventura. Segueixo cap el cementiri i nomes arribar-hi ja un rètol de la Comunitat Europea m’informa del arranjament del camí entre Montmajor i el Pujol de Planès, aquesta es la meva. Desprès d’una pujada fins trobar la carena, quedo gratament sorprès de les sensacionals vistes cap a Navès i Solsona. Ara una sensacional baixada fins agafar el trencall a la dreta i amb un parell de sifònics amb deixa a Gargalla.

Gargalla, segueixo tot dret,  travesso el plans de Sorba i arribo prop Clariana de Cardener. Per acabar el dia, gaira be a Cardona,  agafo la pista fins Bergús. A Bergus he dububtat d’anar per Matamargo , tan se val la cra. que amb du a Cardona fa molt de temps que no hi he passat segueixo cap a Cardona. Des de Cardona tot baixada fins Manresa.
Cardona
Cal destacar que excepte el tram entre Cardona i Manresa que es carretera,  la resta son pistes forestals asfaltades amb  la dificultat que això comporta especialment pels forts pendents. També,  que el recorregut  transita per paratges i pobles,Viver, Montmajor, Sorba, Bergús i Cardona  amb  motius interessants per aturar-se i gaudir-ne tranquil·lament.

Dades i Traça del recorregut a Wikiloc.