Rutes de l’Elias en Bicicleta 8. Manresa, Riera de Rajadell, torre del Breny, aiguabarreig Llobregat/ Cardener, Pont de Vilomara.

Rutes de l’Elias en Bicicleta.

Elias, Ramon, Joan, Pep, Adolfo

A France hi ha una col•lecció de llibres anomenada Sentier d’Emile. Consisteix en 25 passejades fàcils per volum en un ambient de qualitat, en general menys de 2h30 a peu sense problemes d'orientació: l'etiqueta "Senderisme Emilie" és la garantia de passejos despreocupats, accessible a tots, des de la més primerenca edat als mes grans. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris. La felicitat té alguna cosa amb Emilie ... un passeig suau, una comunió amb l'ànima del país, una atmosfera celebració. Esfor i sense arribar a l’esgotament. Cada descripció va acompanyada mapa de la ruta per facilitar el recorregut.

Amb el company Elies ens hem proposat proporcionar unes rutes tenint en compte la mateixa manera de pensar però amb la variant de Bicicleta: passejos despreocupats, accessible a tots, dels mes petits als mes grans. Les rutes de l’Elies. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris.
Riera de Rajadell
Aquí us deixem la vuitena.

Recorregut: Manresa, Torre Santa Caterina, Riera de Rjadell, L Oller, Cornet, Castellgali, Sant Vicenç de Castellet, Torre del Breny, aiguabarreig Llobregat Cardener, El Pont de Vilomara, Viladordis, Manresa.
Temps aproximat 3h 30 m, distancia 33 km, desnivell positiu 590m.

Descripció del recorregut. Sortida de Manresa del pàrquing que i ha l’Avinguda de Joncadella davant la zona universitària. Seguim el carril bici al llarg de Manresa, la temperatura es de -6º. Al barri bell, Plaça Gisbert, coincidim amb el company joan, aprofitem interessar-nos per la seva salut i fer la foto de rigor. Som al Congost, seguim el cami de la Vellvista, seguim cap a la Torre de Santa Caterina que deixem a la nostra esquerra, seguim pels polvorers, ja de baixada el corriol ens du fins  a can Poc Oli. Ara pugem per l marge esquerra de la riera de Rajadell, l’entorn obac, es gelat com escau a qualsevol mati d’hivern el camí es converteix mes endavant  en corriol de bon circular. En arribar sota cal Sec es torna a eixamplar, i segueix la riera amunt fins trobar el Barri del Xup, portem uns 10 km i encara som a Manresa.
Tomba romana. Torre del Breny.

Sortim de Manresa direcció de Salelles per agafar el cami del Mas Oller. Creuem el torrent de l’Oller i pels plans del oller  anem guanyat altura fins arribar a Cornet. Forta baixada fins la riera de Cornet que travessem pel pont de la carretera C 55 al costat del club de Golf de la Roqueta. Tornem a pujar  cap a can Mas i fins arribar a Castellgalí. Al polígon del Pla del camí agafem un camí que ens du a la Farinera i ja som a Sant Vicens de Castellet.

Deixem Sant Vicenç vora del riu Llobregat, i en arribar a la Tomba de la torre del Breny fem una petita pausa. Seguim fins l’aigua/barreig del Llobregat i el Cardener  i el poligon industrial dels Carburos. Anem a sortir a carretera BV- 1229 i la seguim fins el Pont de Vilomara. Creuem lantic pont i ens enfilem cap el Turo del Jeroni i d’aqui a las Mercetes.  Creuem pel Guix i Can Fon per retornar al nostre punt de Sortida.
Pont de Vilomara

El recorregut d’avui circula per pistes en molt bon estat . e corriol  de la riera de Rajadell es fàcil i al abast de qualsevol. La distancia es assequible a qualsevol amb un mínim de forma física.

Alguns punts d’interès: El paratge que forma la riera de Rajadell. El Mas oller, Torre del Breny, antiga tomba romana i finalment el pont de Vilomara.

Es una excursió que es molt variada, pujada, plans , masies, bones vistes, corriols, penso que qualsevol que si aventuri en gaudirà de valent.

Les Fotos Clica.

Les dades i la traça a Wikiloc.