Sentier d’Emile a peu = Rutes de l’Elias en Bicicleta. 7. Manresa,Collbaix, Torres de Fals, Riera de Rajadell.

Torres de Fals

A France hi ha una col·lecció de llibres anomenada Sentier d’Emile.  Consisteix  en 25 passejades fàcils per volum en un ambient de qualitat, en general menys de 2h30 a peu sense problemes d'orientació: l'etiqueta "Senderisme Emilie" és la garantia de passejos despreocupat, accessible a tots, des de la més primerenca edat als mes grans. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris. La felicitat té alguna cosa amb Emilie ... un passeig suau, una comunió amb l'ànima del país, una atmosfera celebració. Esforci sense arribar a l’esgotament. Cada descripció va acompanyada mapa de la ruta per facilitar el recorregut.
Amb el company Elies ens hem proposat proporcionar unes rutes tenint en compte la mateixa manera de pensar però amb la variant de Bicicleta: passejos despreocupat, accessible a tots, dels mes petits als mes grans. Les rutes de l’Elies. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris.

Alzina del Collet de Dalt
Aquí us deixem la setena.

Recorregut: Manresa, Sant Joan de Vilatorrada,Collbaix, Les torres de Fals, La torre, Riera de Rajadell, Moli del Bergall,  Manresa

Temps aproximat 3h 30 m, distancia 33 km, desnivell positiu 590m
Descripció del recorregut.

Sortida de Manresa del pàrquing que i ha l’Avinguda de Joncadella davant la zona universitària. Seguim per pel mateix camí direcció al Poal,  passem pel costat del pont Llarg i seguint el GR 3 o Ruta de la sal    fins a Sant Joan de Vilatorrada. Travessem sant Joan i enfilem el camí del Seguers i pels plans de Santa Marta comencem la puja del dia per l0baga de can Oms desprès de 6 km de pujada, el camí es refet del estiu i en molt bon estat, som al cim prop de Cal Magdalena. Fem una curta atura per recuperar-nos del esforç i podem gaudir de bones vistes cap a Montserrat i Montconill a l’altre banda.  Ara anirem baixant per bona pista  creuant algunes masies, La Balma, Collet de Dalt, la Maçana i fem cap fins Les Torres de Falç. Les torres de Falç han esdevingut famoses els darrers anys per el Pessebre Vivent del Bages que si celebra cada Nadal. Desprès de la foto per documentar la sortida fem mitja volta i ara anem cap el mas La Torre convertit en sindicat de Fals. Deixem la masia enrere i anem cap el cap de la Costa i la Mallencosa. Baixem pel camí de la Mallencosa, podem veure les darreres obres de finalització del eix transversal Travessem per sota i ens dirigim cap el Mas Bosc, i la cassa Nova. Cal Maquet i ja som a un del símbols de la contrada, el moli de vent de la vinya del Bergall. Deixem enrere i anem fen algun que altre repatxo , i per sota de la Noguera arribem a riera de Rajadell, nosaltres seguim un bon corriol que i ha al marge dret fins la morera aquí, un pont ens permet tornar a travessar la riera sense gaire problema i ja per la banda esquerra tornem a se al Suanya. Ara la pista es enquitranada.  Arribem a Manresa pel barri de la Bellavista, darrera baixada fins el Congost, el pont vell i novament al punt de sortida.
Moli de Vent
 El recorregut d’avui circula per pistes en molt bon estat . L’única dificulta es la pujada a Collbaix, en 5 km i es pugen 300m. El corriol de la riera de Rajadell es fàcil i al abast de qualsevol, cal esta atent al pontet de fusta per travessar sota la Morera ja que si no hi es  haurem de passar la riera a gual. . La distancia es assequible a qualsevol amb un mínim de forma física.

Alguns punts d’interès: Les Masies de : La Maçana,  Les Torres de Fals, i les   modernistes de la Morera i La noguera. I per suposat tot el paratge que forma la riera de Rajadell.

Es una excursió que es molt variada, pujada, plans , masies bones vistes, corriols, penso que qualsevol que si aventuri en gaudirà de valent.

Les fotos de la sortida Clica.

Les dades i la traça a Wikiloc.