Les Mimosas de la côte Varoise del 9 al 16 de Març de 2013.

Dissabte 9 Març.

Desprès de carregar el cotxe, a primera hora del mati direcció a Lavandou. La carretera aquestes hores del mati es tranquil-la. Travesso Olot, Figueres, La Jonquera  a França. Com que no tinc pressa decideixo no seguir les autopistes de peatge i vaig per carreteres que amb duen a creuar alguna que altre població. El mes destacable del recorregut es que he travessat de punta a punta el parc natural de la Ca-marga, famosa per les extensions plenes de ramaderies de braus, de camps, canyars, maresmes, que forma'n el delta del Roina. Son uns kilòmetres que fan gaudir del recorregut, i que amb fan pensar amb dedicar-hi mes de temps. Els quilometres passen com aquell qui res, que n'és de diferent de anar amb presses o be poden gaudir del entorn com es el cas.
Arribo a L'Oustal del mar a primera hora de tarde. Recullo el dossier i m'instal-lo a la que serà la meva habitació aquesta setmana.
Tot seguit la presentació del esdeveniment. Sopar,amb la sorpresa que coincideixo amb un company del Tour de França 2006. Quedem per demà de seguir xerrant de les batalle-tes els propers dies.
Diumenge 10 de Marc

Ruta Toulon le Mourillon.

Primera presa de contacte amb el grup som 17, mitat homes i mitat dones. L'estat de forma amb fa decidir a fer el recorregut mes curt de entre 100 i 110 Km dia. Rodem gaire be sempre amb grups, si un semàfor es posa vermell a mig creuar, els primers esperant que passin els altres sense fer cap infracció. La sortida d'avui transita per  vora la costa, al llag de mes de 40 km, sensacional carril bici de la costa. Arribem a la base naval de Tolon, famosa a l' historia de la marina de aquest país. Dinem al castell de les Castelles. La sortida s'ha caracteritzat i allargat per les moltes punxades que hi han agut al llarg del dia pels diferents components del grup. Fins quatre cops he hagut de aturar-nos a cambra  una cambra punxada. A darrere hora reunió per preparar la sortida de demà.
Recorregut 107 km

Dilluns 11 de Març.

Ruta  El real Martin

Avui deixem el front marítim per endinsar-nos al interior de la regió de la provença. les carreters son tranquil-les amb poc transit all llac del camí es pot gaudir de vinyes plenes de gent que acabant d'esporgar. al llar de la-carretera es ple d'oliveres. Tot i que encara es hivern comencen a despuntar alguns color tan característics de la regió. Creuem petites poblacions. Arribem al pícnic,  a un celler, ens fan una petita visita i una excel-lent degustació. Ja de tornada desprès de deixar enrere el coll de Cervols, ens aturem fer unes fotos a la alzina mil·lenària i majestuosa de Cervs. Cal destacar el respecte dels conductors vers els ciclistes, encara que aixo no ens eximeix d'algun ensurt.
Recorregut 103 km, desnivell 950m

Dimarts. 12 de Març.

Ruta el Llac de Besse a Issole.

El temps es prou bo.Desprès d'esmorzar comencem el recorregut que hauríem d'haver fet demà però per la previsió del temps l'avancem un dia demà serà el de descans i per tant mes curt.
La sortida es de pujada i serà aixi tot el camí, travessem frondosos boscos plens d'alzines i castanyers. Travessem els colls de Cago Vent, Gratteloupi les Fourches.. També petits pobles Bormes, Gonfarons, Collobrieres. Aarribem a dinar , avui un pícnic a costat del llac  Besse a Issole.
El temps sembla que vol fer-nos la guitza i comença de refrescar, nosaltres emprenem el camí de tornada amb diligencia .
A 2/4 de 7 la reunió per preparar la sortida de demà, sopar i a dormir. Avui juga el Barça amb el Milà, el partit l'hauré de veure on line qualsevol dia.

Dimecres 13 de Març.

Ruta de les Crestes. ( Pedalant prop del Cel)

Avui per tal de recuperar dels tres dies de pedalar, toca una sortida de mati. Anem seguin la costa per carril bici fins  Canadel sur Mer. Aquí comença una pujada  fins al coll de Canadell 269m. La pujada es immensa, no per la dificultat si no per les vistes que es poden gaudir sobre el litoral amb les illes  al fons, amb les mimoses començant de florir, es un conjunt de sensacions que fan deesvetllar els sentits adormits del hivern. En arribar al coll de Canadel, amb sona aquest nom de Canadell, reagrupament. Ara seguim uns quilometres carenajant. El vent a netejat l'ambient i ens permet veure-hi luny els Alps blancs de Neu  i a l'altre el mar. Si be la sortida no es gaire llarga a esdevingut una matinal fantastica, una de les millors amb anys.

Dijous 14 de Març.

Ruta el centre Var i les Mayons. (Ciloturisme Virtual)

Al llevar me el sol rogent lluia al horitzo, i com no podia ser d'altre manbera el vent asolia la costa i l'interior, agunna rafaga de mes de 100 km desaconselln de sortir. De moment es posposa fins les 10 del mati despres ja veurem.
Finalment el mal temps a impedit de dur a terme la sortida. El grup amb diferents cotxes s'ha desoplaçat on teniem previst el dinar. Collobrieres.
Avui ens i hem pogut entretenir a fer turisme, hem visitat una antiga fabrica de Marrons Glace. A darrera hora de la tarda ens apropem al poble de Cogolin, ens apropem al Castell i un petit tom pel poble.

Divendres 15 de Març.

Ruta el golf de Saint Tropez.

La cirera que culmina el pastis avui ens ha tocat. Si be el temps segueix força esvarat, ahir a darrera hora estava plovent i aquesta nit ha nat fen algun que altre xàfec, emprenem el cami preveient el pitjor que ens mullarem.
El carril bici  ens du 15 km enllà fins a Canadel sur Mer.  Travessem els pobles i petits colls per les carreteres que en alguna pel·lícula sortia el James Bond fent filigranes amb els seus cotxes. Cavalaire,  coll de Coll-baix ( no el de Manresa el de S. Tropez), La grange, Sta Anna i Finalment S. Tropez. La ciutat esta potes enlaire enllestien les brigades els darrers retocs per que els famosos puguin gaudir d'aquí pocs dies de les vacances de Pasqua. Nosaltres però fem un recorregut turístic arribem al port, desprès el vell port,  ens arribem a la ciutadella, però les obres que duen a terme ens impedeixen de gaudir-ho. Aurem de fer-ho virtualment, pero tan se val.  Ara un recorregut per cercar la residencia de la Brigit Bardot ens du fins l'hotel de París, es prohibit estacionar bicis davant. Deixem S. Tropez pel carril bici fins a Grimaud un espere un pícnic per recuperar-del esforç-
Am algun companys decidim no fer el recorregut i tornem a pujar el coll de Canadel per l'altre vertent per tal de poder gaudir de les sensacionals vistes que varem gaudir fa dos dies ara de tarde. Realment que no esn ha pas decepcionat i l'elecció de ben segur que estat l'encertada.
Com es darrer dia l'organització ens convida  un Apero abans de sopar. Bon moment per comentar els ets i uts viscuts al llarg d'aquests dies.
Desprès de sopar l'acomiadament. Demà toca de matinar per tal de fer el viatge de tornada fins a cassa.

Algunes  Fotos:

Les traçes del recorregut a Wikiloc: