Despedint la primavera a la Cerdanya.

Canigó (22 Juny 2013)

Desprès d'anys de mantenir aquest boc actiu, alguns moments es fa difícil de trobar inspiració suficient per posar-se a davant el teclat i fer un post prou interessant tan pels que seguiu el bloc com per mi mateix.

Aquesta primavera, amb un temps poc normal, canviant, plujós, molts dies fred, ha fet que desistís de dur a terme activitats cicloturistes per indrets de Catalunya. El passat mes de maig vaig fer sortides a l'entorn de Manresa i aquest juny a les rodalies de Santa Llocaia.

La darrera setmana de primavera tenia pensades unes sortides, però el genoll que amb  els canvis de temps, darrerament fa el boig, he anat improvisant sobre la marxa. El resultat es de dues sortides en BTT  per les rodalies i 4 en bicicleta de carretera.

Sortida per La Cerdanya, Conflent i Capcir.
Aquest mati al llevar-me el genoll torna a fer el ruc, el fred de la nit l'a esverat. Despares del esmorzar faig temps esperant que pugi la temperatura, al carrer es a 6 graus.
Son gaire be les 11 del mati, decideixo començar. Surto direcció de Sallagosa, aquí podria anar per la carretera que per Er i Eyne amb du a La Perxa, però no, avui faig la pujada per la cra. N, en dies de transit no es aconsellable. Comença la pujada de bon fer fins a la cruïlla d'Eyne un trosset de baixada amb du a la de Font Romeu. Segueixo sempre endavant, pujant puc veure els cims del Puigmal enfarinats de neu,  fins al Coll de la Perxa. Planejant, el coll Mitja davant meu es mostra com un coll perfecte amb la seva forma de v, arribo a Mont Lluís famosa fortificació del arquitecte militar Vauban. Recordo el llibre Victus que en fa menció.

Coll Mitjà

Avui toca seguir pedalant i deixo  Mont Lluís. Després de la Llagona m'endinso al parc natural regional dels pirineus catalans. El llogaret el Cortal un ramat de vaques fan que m'aturi a fer la foto am el Carlit al fons. Soc al segon coll del recorregut i el cim del dia, Coll de la Llossa 1861 m.
Ara per pistes en bon estat baixo fins creuar Caudies de Conflent, en sortir del poble una sensacional Vista del Massis de Canigo, paradeta a gaudir-ne. Deixo el poble d'Aiguatebia i Relleu a sota meu, torno a pujar tot el que he davallat fins arribar al coll de la Creu, la pujada fa suar, doncs el pendent  es entre un 10 i un 14%. Deixo enrrera la vista de la serra de Madres i torno a recuperar l entorn del Carlit i els Perics. Baixo a Matamale, dubto d'aturar-me a fer un most. Segueixo cap els Angles pensa'n que tindre més possibilitats de triar, la realitat es totalment diferent, el no ser temporada ni hivern ni estiu gaire be tot es tancat. En un bar aprofito per menjar un pastis de poma i un cafè.

Continuu, fins la llagona, i Mont Lluís. Ara ve la pujada al coll de Calvari, sembla que la calor i el desnivell acumulat passen factura i la pujada encara que no molt dreta es fa de pregar. Deixo el coll del Calvari. El regal deldia, la baixada de 12 km travesso font Romeu, Bega't, Angostrina i arribo a Ur.
Parada per refrescarem i treure la darrera peça de roba, xino xano arribo a Santa Llocaia.

Encara que l excursió no es llarga, es fa dura pel desnivell que acumula 1800 m. La carretera es de bon transitar amb poc o gens de tràfec. Els pobles que creua son amb pous atractius com per fer una parada gaudir-ne tan de l'hostaleria com del turisme. Especialment recomanat Mont Lluís.

Espero que en gaudiu.

La traça de la sortida a Conflent Capcir Cerdanya.

L'altre sortida:
25 pobles de la Cerdanya-
Volta circular, planera, que per vies molt secundaries gaudirem dels sensacionals paratges de la plana, de la vora del Segre, de la cara Nord del Cadi, dels Cims del Carlit. També circularem per l'interior de 25 poblacions. Llivià amb la famosa farmàcia. La tour de Carol la estació internacional de ferrocarrils. Puigcerdà amb el centre comercial, el llac. Bolvir am la torre del Remei. Soriguerola passem pel costat del camp de golf sempre ple d'amants d'aquest esport. Sanavastre, amb l'església romànica esdevé el punt mes baix del recorregut. Tornarem a pujar cap a Prats amb les seves urbanitzacions i fantàstiques vistes de la cara nord del Cadi. Urús. Das el poble mes fred de Catalunya amb la seva torre del rellotge a la cassa del comú. Alp l'altre gran centre comercial de la Cerdanya , amb les estacions d'esquí de Masella i Molina. El Vilar. Urtx i per carretera tranquil·la seguim travessant llogarets, Queixans avui en obres, Les Pereres, Age. Torno a ser a França Palau, Osseja, I santa Llocaia.
Aquest recorregut es fer fer sense presses i gaudint del que ens anem trobant a cada indret.