De Marresa un tom pel PR C 131 a Santpedor.

El recorregut té una distància d'uns 32 km i està dissenyat en forma de volta. Transcorre en algunes de les seves parts pels termes municipals de Manresa, Santpedor, Sant Fruitós de Bages, Sallent i Castellnou de Bages.

Sortim de Manresa, davant la FUB, seguim cap al Poal i pel camí de Casals arribem a Santpedor per Sant Francesc. aquí comencem a seguir el PR C 131.

El recorregut segueix pel Pla de l'Aubreda fins a la Séquia. Durant aproximadament un quilòmetre caminem al costat d'aquesta obra hidràulica, fins a arribar a la Font de la Riera. Avui el riu d’or baixava ple i he decidit seguir per la séquia. El camí original creu a el Riu d’Or, arribem a Santa Anna.

Elias al serrat dels Emrius.

Continuem cap al popular Pla de les Abelles i seguim en direcció al mas de Sant Ponç per un corriol que cal empènyer de valent. Sense arribar-hi, tombem cap al Pla dels Abadals observant barraques i parets de pedra seca. Pel costat del Serrat dels Morts ara cal pujar amb la bici a coll.
Pessebre mantingut per jubilats del Bages
Pugem per un camí fins als Emprius, zona amb magnífiques vistes del Pla de Bages i de Montserrat.
Runam Sali
Donant l'esquena a la muntanya de runam salí, anem en direcció al mas Ridor.

Passem per sobre del mas Ridor i ens endinsem pel bosc de Pi blanc i Alzina fins a arribar a la Font de Burgueroles. Després seguim pel davant del mas de Burgueroles fixant-nos en les característiques constructives d'un típic mas de pagès. Seguim en direcció oest fins a Sant salvador de Torre-Abadal (s.XI-XII), capella d'origen romànic d'una sola nau que tenia una volta de pedra.
Sant salvador de Torre-Abadal

Arribem la carretera de Santpedor a Castellnou. Creuem el Serrat de Castellnou i per costat del poblat ibèric La torre de la Vila. Ara el cmi amb forta baixada ens torna a Santpedor passant pel Mirador de Montserrat. Tornem a seguir els senyals del PR C 131 que hem deixat tornem a Sant Francesc.
Retol indicatiu de Poblat ibèric La torre de la Vila
Deixem definitivament el PR i el camí del Rubis, cap al mas Casals, seguim fent via per costa de Pineda i retornem al punt de sortida.

La ruta finalitza al mateix lloc on l'hem començat.

Cal destacar que nosaltres hem fet uns 21 km de Pr C 131. Es molt ben senyalitzat tan amb pals i senyals grocs i blancs de PR. gaire bé és ciclable al 100 % excepte alguns indrets pedregosos que hem hagut d’empènyer la bicicleta i fins i tot portar a coll.

Podeu trobar la informació  a: VOLTEJANT SANTPEDOR (PR C-131)