I a la tercera va la vençuda.

L’excursió de Fucimanya de 2012 vàrem desfer-la per pluja i fa 3 setmanes també va ploure per aixo podem dir, a la tercera va la vençuda.

El Ramon el Elias, El Salva i Jo amb un fred que pela aquest mati,hem fet l’excursió de Fucimanya.
El Ramon
El Salva
L'Elias

El bon dia d’avui és: “estem ben sonats”, el termòmetre marca -5º i nosaltres a les 8 dalt de la bici.

Pla de Bages Gelat

Forn del Garrell

Sortim pel carril bici, fins al Parc de l’agulla. Ens creuem amb un grup a punt de començar. Seguim la séquia fins a Sant Iscle. Com que fa molt de fred i no volem mullar nos els peus el xerpa no marxa pel Bosc del Reguer sinó que segueix dret cap a cal Hortala, ens estalviem de passar el torrent dels gitanos i el Riud’or, bona pensada per un dia gelat com avui. Als plans de Sant Ponç creuem l’eix i per la Butjosa arribem a Cabrianes. Ara toca pujar , parada al l forn de Cal Garrell. Arribem al collet de sota Montcogul i de baixada, per cert que estava ben gelada i m’he endut un bon ensurt, arribem a la font de la llet. Seguim a l'esquerra i per l’obaga de Serraïma, arribem al mas del mateix nom, com sempre el masover surt a rebre i saludar nos, avui sense el caliquenyo, ha decidit deixar de fumar?. Seguim per l’ermita de Sant Martí de Serraïma i de bona baixada fins a Sallent on podem gaudir un sensacional esmorzar.
Sant Marí de Serraïma
Reprenem el recorregut cap el Jaciment ibèric del Cogulló, al torrent del mas de Les Coves deixem el camí i seguim cap als Emprius i el mas de Sagrera de Belloc. Pel pla dels Abadals i per sota del Serrat dels Morts arribem a Santpedor. Per Sant Francesc anem cap als Casals i Retornem al nostre punt de sortida.

Aquesta hora sembla que els btteros estan de retorn a cassa, don trobem els companys del Team Poal i la canalla de l'Esport ciclista Manresa.

El recorregut es adient per fer un dia de fred doncs les rieres que travessem són sempre per pont. No té més dificultat que la pujada a Montcogul. Tot el recorregut va al 100% per camins de bon fer.