Sortida a Mussarra i Monistrol de Calders.

Tines enmig de Vinyes.
Sortim de Manresa amb el Josep anem celebrar els Reis a Monistrol, a la Fonda Rovell. Després de repassar els recorregut d'anys endarrere:

9 de Març de 2009 amb el Ferran i el Ramon. Varem fer un recorregut que varem anar a esmorzar a Monistrol de Calders. Aquest va ser l'escrit al bloc. heptà://cicloturisme100x100.blogspot.com.es/2009/03/06-03-2009-manresa-musarra-monistrol.html
Aquest va ser el recorregut.

El 11 de Setembre de 2010 amb els companys de Bike a Peu varem pujar al serrat del Vintro. Aquí l'escrit al bloc.
El recorregut va ser:

El 22 Gener de 2011, va ser un dia de fred. Aquí l'escrit al bloc.
El recorregut va ser.

Com que tots habiam de ser cassa a una hora raonable ens hem decidit per un mix entre camins i algun corriol.

Pirineus nevat des de Sant Esteve.
La descripció del recorregut: Sortim direcció al parc de l'Agulla pel carril bici. El deixem i pel serrat del Guix arribem a la fabrica del Guix on travessem la carretera C- 16 C, el polígon del Guix. Els ulls del Llobregat ens deixem caure fins a trobar el riu. Seguim pel camí que voreja el riu, també coincideix amb el Gr 4, fins gaire be Sant Benet de Bages. El pont de les Generes comencem a pujar de valent per les fins Sant Esteve. Aprofitem per fer una parada tècnica i fer fotos del Pirineus nevat, avui la vista es fantàstica. Anem pujant doncs el tram es un trenca cames puja baixa i aixi fins el Cap de la Serra, el Serrat dels Alous, el Serrat del Vintró, El serrat del Feliu i Mussarra.
La Masia de Mussarra. Interesant iformacio a Wikiloc. Aqui trobem el GR 177 que ens devallara fins a Monistrol de Calders per sota l'ermita de Sant pere Martir.

Monistrol de Calders

Monistrol de Calders.

Arribem a la Fonda Ruvell on tenim pensat de fer l'esmorzar. Com diuen els meus amics de la França, despres del esforç ve el recomfort, i el cert es que amb la pujada del mati ens ho hem ben merescut.

A les 11 tocades deixem Monistrol pel camí dels Campassos, després de creuar a gual un parell de cops la riera de Calders tornem a pujar tot el que hem baixat. Unes fortes sigues sagues pel serrat de les Abrines ens enfilen novament a Sant Pere Martin. Tornem a seguir el GR 177 que ens baixara, per un camí molt malmès i amb molta grava, la cassa gran de Bellvei. Deixem enrere el riu Calders i comencem a pujar cap a Serramalera. Aquí podem gaudir duna sensacional vista de Montserrat. Seguim direcció a les Tapies fins trobar el Camí de Sant Jaume que de bona baixada ens arribara al llac de Navarcles. Deixem Navarcles pel pont Vell. Pel camí del pont Vell esdevingut corriol arribem a Sant Fruitós de Bages. Seguim vora el Riu D'Or, el polígon de San Isidre, i pels plans de L'Agulla arribem novament a Manresa.

Recorregut entretingut que transita per camins i algun corriol. Al llarg del camí anirem triban forces barraques, i algunes tines enmig de les vinyes construccions de pedra ben restaurades. Els masos de Mussarra, Bellvei, les Tapies. El poble de Monistrol de Calders amb els seus Serveis.

Una sortida que permatra gaudir d'un sensacional dia de BTT.