De Manresa al Cogullo de cal Torre (Casyellfollit del Boix)

Montserrat del pla d Fontanelles
Surto de Manresa a 2/4 de 4. La meva intenció és seguir el recorregut del Bages en BTT ruta núm. 16. Manresa Castellfollit Manresa, terra de Frontera. Per o amb la variant que puja al Cogulló per l’antic camí i baixant pel corriol que surt del Mas Palomes Fins a Rajadell. Aquesta variant vista a Terra de Maquis 2013 Etapa 1.

Recorregut.
Manresa, Suanya, Salelles, pla de Sanç, Sant Salvador de Guardiola, Riera de Guardiola, Set Rengs, costa de Cal Rei, Collet de Codina, pla de Fontanelles, antic camí per la Solana de cal Torre, Cogulló de cal Torre. Mas palomes, comença Corriol de 12 km fins. Serra de Palomes. Serra del Colomer, Obaga de can Vilades, Riera de Rajadell, Rajadell, Monistrolet, Sant Joan de Vilatorrada, Manresa.
L esteladada del Cogullo
Descripció.
El camí és de bon fer amb els corresponents repetjons que amb el bon temps comencen a fer suar de valent. En arribar al pla de fontanelles segueixo l’antic camí que marxa a la dreta. Primer és molt dret i tot seguit esdevé molt difícil de ciclar esta malmès. En alguns trams he hagut d’empènyer de valent. Es puja del Pla de Fontanelles al Cogulló, en uns 4 km pugem 300 metres.
Al Cogulló la foto de rigor i tornem-hi doncs queda el millor del dia. Segueixo el camí de la Z fins que passat la cruïlla de mas Palomes surt un sender  marxa  a l'esquerra i ja no el deixaré fins a 12 km enllà a Rajadell. El sender excepte algun baixador un xic dret i algun esgraó és de bon ciclar molt entretingut i segur que és dels que fan afició.
Rajadell segueixo el camí vell. Segueixo a Monistrolet, Sant Joan i novament Manresa.

Corriol 1

Corriol 2
Observacions.
Recorregut circular. A mesura que anem guanyant altura gaudirem de sensacionals panoràmiques del Bages, Montserrat, Montcau. La pujada que comesa al pla de Fontalles és molt malmesa, podria ser recomanable arribar a Castellfollit i seguir per la pista bona fins el Cogulló. El corriol de baixada és el millor del recorregut si us agrada els corriols segur que us faran xalar de Valent. Al llarg del recorregut transitem prop de poblacions amb serveis, Sant Salvador de Guardiola, Castellfollit del boix, Rajadell, que ens permetran d’aturar nos i avituallar nos.

Que gaudiu del recorregut.