Volta al massís de Montserrat

El recorregut transita per:

Manresa, Monistrolet, Rajadell, Sant Amanç, Castellar, Gravalosa, Castellfollit del Boix, Mians, Sant Pau de la Guàrdia, Can Maçana, el Bruc, la Vinya Nova, Collbato, Aeri de Montserrat, Monistrol de Montserrat, Castellbell i Vilar, El Bures, Castell de Castellbell, Sant Vicenç de Castellet, Castellgalí, Can Font de Cirencs i Manresa.

Descripció.

Surto de Manresa per la zona del Congost per tal de seguir le camí vell de Rajadell. El segueixo sempre prop de la riera, camí enquitranat, fa de bon rodar. Deixo enrere el llogaret de Monistrolet, sóc a Rajadell, segueixo per la mateixa cra. cap a St. Amanç i fins a Castellar.

Comença el recorregut que avui volia seguir. Podeu trobar la descripció clicant: Travessa de Cardona a Montserrat en BTT 2ª etapa.

Des de Castellar, es remunta suaument en direcció S, contrària a l'Eix Transversal, la llarga i ufanosa vall de Grevalosa deixant dos trencalls a l'esquerra que duen a can Revell i al Colomer. Al km 1,90 es deixa a mà dreta un accés directe al castell d'Aguilar.

Castellfollit del Boix. Població enlairada, amb bones vistes sobre l’entorn. Avui la boira ens deixa una vista emboirada.

Cal baixar per la carretera BV-1081 fins al trencall de Maians. Segueixo direcció Manresa per la vella carretera C-37z fins al trencant de Vins Grau.

Segueixo la pista a la dreta en direcció a Sant Pau de la Guàrdia. Se segueix sempre per la pista principal deixant de banda diversos trencalls secundaris. Es passa can Figuera i s'entra en el límit comarcal de l’Anoia.

Sant Pau de la Guàrdia. Bifurcació a sota mateix de Sant Pau de la Guàrdia. Es deixa la pista principal, es tomba a l'esquerra, se surt a la carretera BP-1101 del Bruc a Manresa i es puja per la dreta (S) fins al coll.

Coll de Can Maçana, sota l'espectacular entorn de les Agulles de Montserrat. Es deixa la carretera i es baixa per l'esquerra fins a l'esplanada de l’aparcament. Canvio el recorregut per no seguir el camí de les batalles. Segueixo el camí del Guixaró fins a trobar més endavant el camí de les batalles. Es va davallant cap al Bruc sempre per la pista principal. Fins a Collbató i Monistrol, la ruta voreja els singulars i eriçats relleus montserratins. A la Vinya Nova, masia restaurant, bon punt per fer un most, és ple a vessar. S'arriba a Collbató, on s'entra pel carrer major. Avui engalanat, deu ser una de tantes festa majors de les dades.

Collbató. Se surt de la població en direcció S pel carrer d'Amadeu Vives. Al final, es desemboca a la carretera B-112, que es pren a l'esquerra per fer una llarga i ràpida baixada fins a l'estació de l'Aeri de Montserrat, on s'accedeix després de creuar la carretera C-55 -cal parar compte amb el trànsit!- i el riu Llobregat per un pont.

Estació de l'Aeri de Montserrat i estació de ferrocarril de la línia Rodalies S4/R5/R50. Es pot arribar a Monistrol de Montserrat per l'ample i pla camí que voreja el riu durant 2,6 km per la seva riba esquerra S'hi pot accedir pel corriol que surt de la banda N de l'aparcament (baixada amb la bicicleta al costat).

Desestimo l’opció de baixar pel corriol i segueixo per la cra C 55 fins a Monistrol de Montserrat.

Monistrol de Montserrat. Surto seguint la cra. BP 1121 seguint el Llobregat fins a Castellbell i Vilar. Al Bures creu el Llobregat i per sota del Castell de Castellbell, a la dreta agafo el camí que segueix vora del Llobregat, avui molt enfangat de les darreres pluges.

Sant Vicenç de Castellet. Deixo el Llobregat sota el pont i ara pel camí del clot del Tufau arribo a Castellgalí. Torno a creuar el Llobregat. Camí de Can Font de Cirerenc s fins a Manresa pel camí de Sant Jaume.

Recorregut força llarg, variat ,combinat camis, algun corriol i carretera mab poc transit. Sensacionals panoràmiques del entorn de Montserrat des de la vesants S i N.