Camí Català per St. Joan de la Penya. 9 Maig. Burgo Ranero, Leon, Cruz de Ferro, El Acebo.

Astorga, palau episcopal. Antoní Gaudi
Dia 9 de Maig. Burgo Ranero, León, San Martín del Camino, Astorga, Foncebadón, El Acebo

Com cada dia amb desperta la claror del matí, no tinc cap despertador, no amb ve d’aquí, el que cal és reposar per tornar-hi.

Després d’un cafè i un croissant, començo l’etapa que tal com ho tenia previst, serà llarga.
El vent, és historia, la bici vola. El camí, va paral·lel a la carretera, i vaig trobant peregrins que han sortit dels albergs direcció a Mansilla de les Mulas i tot seguit León.

León, arribo seguint el camí fins al mig de la Catedral. Aquí coincideixo amb un grup de 3 ciclistes gallecs, anirem coincidint al llarg dels pròxims dies fins a Santiago.

A la catedral de Lleo
Deixo León i m’aturo a Esmorzar, un entrepà de xoriço de Babia. La carretera segueix per costat del camí pel Páramo leones. Vaig deixant enrere el pobles de: Sant Miquel del Camino, Villadangos del Páramo, San Martin del Camino, Hospital d'Órbigo, a San Justo de la Vega, un indicador que no he vist, faig una marrada, però rectifico i segueixo fins a Astorga.

Astorga la capital Leonesa dels capellans. Recorregut turístic per l’alberg, ple de pelegrins que estan entran, la Catedral i el Palau Episcopal de Gaudí.

Paro a dinar i segueixo cap a la comarca de la Maragateria. Castrillo dels Polvazares, Pedredo, Santa Colomba de Somoza, Rabanal del Camino. Havia pensat de quedar a dormir aquí, però encara tinc forces i temps per pujar el coll de la Cruz de Ferro, segueixo.

La Muntanya de color de rosa.
Foncebadon darrer poble amb serveis abans de creuar el coll. La cruz del Ferro. Parada per fer fotos, la darrera vegada que vaig fer aquest camí plovia a bots i barrals i no vaig poder parar.
Ara comença la baixada, les vistes cap a un cantó i altre. La muntanya és de color lila de la floració de.

Per fi una baixada, després de dies de pla s’agraeix una baixada. Desestimo arribar a Ponferrada, ja que no he pogut reservar hostal. M'aturo al sensacional alberg de
la Casa del Peregrino.

La cruz de Ferro
Avui torno a dormir amb llitera, som en una habitació de quatre, tots fan el camí a peu. Quan m’he dutxat, vaig a veure el futbol, el Barça guanya, el Madrid Perd, la lliga és a caure. A sopar i dormir, dema queden un parell de ports per arribar a Samos.


Dades de la Sortida. Pedalat 8 h 49 m. Recorregut 131,7 km. Ascens 1125 m.


Comentaris