Creuant Rieres

La Sèquia
Sortim de Manresa pel parc de l'Agulla anem seguint la séquia combinant corriols i camí. Som a la Botjosa i Cabrianes. Deixem enrere Cabrianes per les costes de Vilasolellat. Arribem a trobar el camí de Fusimanya, el seguim de baixada fins a creuar la Gavarresa.

La Gavarrersa
Ara comencem un tram de camí que ens du Casanova, Riusec, Salabernada. Seguim el camí de Salabernada fins a trobar el camí del Pla. El Pla un bell i restaurat casal, passem per costat de la muralla que l'envolta. Tornem a baixar al Riu Sec i comencem la pujada que du  ael coll de Ribatallada. Creuem la riera Malrubí i el mas de Ribatallda. Ara en forta pujada per l'obaga de Ribatallada i la de la Ponça ens arriba al pla de l'Ascó i Calders.

Arribem fins a Vista Pirineu a fer un most que ens recupera del esforç.

Deixem la Vista Pirineu per Torrecabota, el Monros. Creuem la cra. N 141 C seguim baixant cap al Riu de Calders. Deixem enrere Serramalera, el serrat de les botifarres, un corriol molt malmès ens du al Riu de Calders. Som a la Colònia Jorba, l'Angle. Seguim el riu avall i el travessem 3 cops avui força revingut. Ara pugem cap a la cinglera de la Deu i arribem a Navarcles pel llac.
Travessem Navarcles seguint el Riu de Calders fins al pont vell. Arribem a St. Fruitós i finalment Manresa.

Cal destacar: La pujada entre Ribatallada i Calders molt malmesa i ens ha calgut empènyer la bici. El corriol entre el serrat de les Botifarres i el Riu de Calders molt desfet i amb molts rocs, i finalment el riu de Calders que cal estar atents si no volem remullar-nos.

El recorregut és molt rodador i combina camins i corriols.