Manresa Cunit en BTT

El Penedes, Montserrat al fons

Ara que ha arribat la calor hem decidit anar a la platja, Cunit. Aprofitant la tecnologia que ens facilita tant l'ordinador com el GPS ens fem amb el traç del company Josep Llis i a pedalar s'ha dit.

A primera hora del matí, encara podem gaudir d'un xic de fresca. Sortim pel Suanya direcció Salelles. Creuem Sant Salvador de Guardiola, sortim de St. Salvador pel camí Vell de Manresa, seguim pel camí de St. Salvador. Arribem a l'urbanització de Ca l'Esteve i anem a sortir a la carretera BP 1101. La seguim direcció el coll del Bruc durant 2 km. Deixem enrere el Km 6 i podem observar el bosc que va cremar l'estiu de 2015, amb els arbres en forma de creu.
Anem per un camí a la nostra dreta que ens baixa a creuar el torrent de Junqueres. Comencem a pujar pel paratge dels quatre vents i Cal Sant Miquel. A sant pau de la Guàrdia, sortim per Montserrat parc. Trobem l'antiga N-II, la seguim 1 Km. Anem seguint els senyals del GR. 172 a la nostra esquerra. Una lleugera pujada i comencem un corriol 100% ciclabe d'uns 8 Km. que ens baixa fins a Can Martí d'Estela als Hostalets de Pierola. Anem per urbanització de Can Claramunt on aprofitem per fer un mos.

Cal Xeixa
Comencem un llarg recorregut per les vinyes del Penedes, les pistes són en molt bon estat, encara que cal prémer de valent en creuar els torrents per les fortes pujades i baixades. Creuem típic masos i llogarets. Sant Jaume Sesoliveres, La Fortesa, Segura Vudas, cal Rossell de la Serra, Les Parellades, Cal Avi, Corral del maestro, Can Cartró, La granada, Santa Fe del Penedes,
Vilafranca del Penedes. Entrem a Vilafranca per l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedes i en sortim pel Poliesportiu. Creuem els darrers pobles de l'alt Penedes. Puigdesser, els Monjos. Un sensacional carril bici ens du cap a La Ràpita. Deixem enrere el nucli urbà industrial de Vilafranca i tornem a pedalar pel mig de vinyes i boscos. Les Masuques, Sant Esteve.

Castell del Foix
Arribem al castell de Castellet i pantà de Foix. Val la pena fer un tom per la vila. Deixem el pantà i comença la pujada cap a la muntanya de cal Bladet fins a la Creu.
Comencem a baixar. Anem seguint prop del torrent Font del Blai. Arribem a Cunit per l'urbanització dels Jardins de Cunit. Baixem prop de la riera de Cunit fins a la platja.
Darreres fotos de la sortida amb els peus en remull.

Platja de Cunit

Observacions.

Recorregut força llarg, 100 km. Cal dedicar el dia, podem aprofitar les poblacions que transita per habituallarnos. El recorregut transita per camins, corriols entretinguts i ciclables i algun tram de carretera sense trànsit.
Al llarg del recorregut gaudirem de sensacionals vistes de la muntanya de Montserrat vessant N i S. També podrem gaudir dels sensacionals contrastos que trobem entre les vinyes, camps de cereals del Penedes i els sensacionals boscos del Bruc com del parc del Foix.