Pirinexus 2016. Dia 1. Ripoll El Volo 20 Juny 2016

Canigó
Descripció
Pirinexus és una ruta circular de 353 quilòmetres de recorregut, que uneix la Catalunya Nord amb les comarques Gironines. Està pensada per a poder-se fer per etapes. Es pot recórrer a diferents ritmes o començar-la per llocs diferents.
Jo he començat i acabat a Ripoll. Motius: prop de la meva residencia, estació de tren de rodaliaes. Important vila de la historia de Catalunya.

Pont sobre el Tech ( Ceret)
Descripció dels trams de VV, carretera, camins
De Ripoll a Sant Joan de les Abadesses per la VV del Ferro. De St. Joan de les Abadesses a Arles de Tec: carreteres amb baixa intensitat de trànsit. Al web de Piriunexus el tram que va de Sant Joan de les Abadesses a Camprodon, discorre per camins agrícoles, he hagut de fer marxa enrrera al no poder creuar el Riu Ter a sota el mas de la Batllia. D’Arles a El Voló: 100% via verda, acabada d’estrenar, molt ben equipada i senyalitzada, coincideix am la xarxa Erovelo 8

El Volo (Le Tech)
Del Voló a L’Escala: Fins al coll de Panissars VV coincident amb Eurovelo 8,  Al entrar a Catalunya deixem la VV o començem camins agrícoles, alguns punts amb pendents elevades. A destacar, pel seu mal estat, la baixada de coll de Panissard. Jo personalment proposo fer de coll de Panisards a la Jonquera per carretera fins  el Pertus i seguir la N II fins la Jonquera. Pasat la Jonquera camins agricoles, alguns d’ells asfaltats, i petits trams de carreteres secundàries

l’Escala a Girona: principalment Via Verda del Tren Petit i Via Verda del Carrilet II  , segregades del trànsit. El tram de Sant Antoni de Calonge a Sant Feliu de Guíxols, amb bicicleta per carretera. Aquest tram no es senyalitzat.

De Girona a Olot VV del carrilet I i fins Sant Joan de les Abadesses per la cra. GI 521 amb baixa intensitat de transit. Cal destacar els 14 km de pujada fins el coll de Coubet i Collada de Sentigosa.
Camprodon

L’experiencia Viscuda.
Dia 1.
Surto a primera hora del matí de Ripoll, el dia és fred, 5°. Segueixo la VV del ferro fins a St. Joan de les Abadesses. Aquí segueixo els senyals de Pirinexus, algunes són mal posades i es fan difícils de seguir. En arribar al Ter sota el mas La Batllia, no puc creuar doncs du més d'1/2 m d'aigua i esdevé impracticable. Torno enrere, a Can Janpere diuen que una palanca penjada prop del gual permetria passar, ho he dexat estar i torno enrere fins a Sant Joan de les Abadesses. Segueixo la carretera C 26 amb poc trànsit. Través les poblacions de St. Pau de Segúries, Camprodon, Molló i fins a Coll d'Ares. Han estat 45 km de pujada. A coll d'Ares estan plantant un monument al cap de 50 anys de la Flama del Canigó.

Coll d'Ares Monument a la flama del Canigo
Entro a França de franca baixada, m'aturo a fer algunes fotos del Canigó, encara es poden veure petites congestes de neu. Travesso Prats de Molló, la carretera segueix planejant i aval per vora el riu Tech. A Arles Sur Tech comença la VV que ja no deixaré. La VV coincideix amb la xarxa Eurovelo 8. Quina xalalada poder transitar per aquestes vies, ben senyalitzades i sempre enquitranades i avui cara avall, Darrers pobles, Ceret, S. Jean Pla de Cort, Le Boulou. Aquí La VV segueix 20 km fins Argeles S Mer, serà la següent. Arribo a La Boulou cerco el meu allotjament i fins demà.

Informacio detallada de les etapes a Pirinexus