Eurovelo 1. Vélodyssée 2016. Etapa 1. Morlaix Mellionec (La Pitie)

Dilluns 15 Agost.

VV Morlaix a Carhaix
Una nit d'insomni, han posat un company d'habitació santaire i ens ha explicat vida i miracles de ...
Ens llavem a les 7 per tal d'esmorzar i sortir aprofitant la fresca. A les 8 comencem. Enfilem la primera pujada, demanem el camí de l'antiga via, esdevinguda via verda entre Morlaix i Carhaix. El recorregut fàcil, amb lleugeres pujades i baixades, el terra és de sauló compactat en molt bon estat. Anem a bon ritme. A Carhaix, cerquem alguna cosa per menjar, és dilluns 15 d'agost i és festiu a tot França, els establiments comercials són tancats. A l'hora de dinar o resol una pizza A mig matí, hem torbat un basc que ens acompanya fins darrera hora de la tarda.

Canal de Nantes a Brest Al fons la capella de La Pitie
Deixem la via verda, corresponent a l'itinerari 7 de la Bretanya a velo per seguir el canal de Nantes a Brest.

Creuant l'esclusa de Coat-Natous
El canal de Nantes a Brest. Una obra d'enginyeria, duta a terme a principis del segle XIX que enllaça Nantes i Brest. Seguint les valls del Erdre, l'Isac, l'Oust, el Blavet, aquests rius estan connectats per canals que formen el Nantes Brest, 364 km en 238 encluses.

Nosaltres seguim el camí de sirga que voreja el canal, alguns trams enquitranat i altres en més mal estat però de bon fer. A les 7 arribem al nostre primer allotjament una chambre d'hotes prop de Melionec. Una bona dutxa i un recuperador sopar en deixen a punt per tornar-hi demà.