Marxa a Marrakech 2016. Etapa 13. Jimena/ Tarifa. 22 10 2016

Al mirador de l'estret amb dos compnys d'aventures. Juanjo i Juan.

Etapa 13. Jimena/ Tarifa. 22 10 2016
distancia: 79,75 km
Ascens acumulat. 555 m+
Temps en moviment 5 h, 28 m
Tems: 10 h 2 m.

Avui hem transitat per: Los Angeles, Marchenilla, Castellar de la Frontera, La Almoraima, Puente Mayorga, Taraquilla, Guadacorte, Los Cortijos, Algeciras, El Pelayo, El Bujeo, Tarifa.

Camí de l'Almoraima. Parc Natural de los Alcornocales
Durant el recorregut d'avui tindrem un guia de la zona, representant d'una associació ecologista d'Algesires.

Comencem a les 8 del matí des del poliesportiu de Jimena. Amen recorrent km en grup doncs durant el dia està previs fer algunes accions reivindicatives.

Parad devant del Penyal de Gibraltar.
Ens aturem a la finca de l'Amoraima, un dels latifundis més grans d'Europa. Viseitem el convent transformat en hotel i continuem ara cap a Taraquilla i Puente Mayorga. Parada davant d'una refineria d'una companyia petroliera. Aprofitem per fer una remullada de peus i fotos del Penyal de Gibraltar, territori Angles d'ultramar des del tractat d'Utrech el 1714, amb nefastes conseqüències per la corona d'Aragó.

Darrer port de la peninsula.
Un cop fetes les manifestacions corresponents, el guia, molt ecologista però poc cicloturista, ens porta per l'autovia del mediterrani fins a Algesires. L'autovia esdevé amb molt de trànsit i el consegüent perill. Aquesta proposta del recorregut cal evitar-la.
Deixem enrere Algesires i ens enfilem cap al Pelayo on aprofitem per dinar. Després de dinar, ens queda uns darrers metres de pujada fins a arribar a l'alt del Bujeo 320 m. Una petita baixada i darrera pujada a territori Espanyol fins port del Cabrit 340 m.
Comencem de baixar fins al mirador de l'estret, som a les columnes d'Hèrcules. Africa queda a la vista amb el mont Musa imponent davant nostra.

Posta de sol a Tarifa.
Baixem fins a Tarifa. Població famosa perquè sempre fa vent, i avui no és l'excepció, també ens agafa la pluja.

Un cop a tarifa fem un reagrupament a l'entrada del port i tot seguit anem cap al poliesportiu on passarem la nit.