Marxa a Marrakech. Etapa 20 El Gara/ El Borouj 01 11 2016

Ascens acumulat. 759 m+
Temps en moviment 6 h 42 m
Tems: 7 h 26 m.

Paisatge pal  pla sols llaurat.
Avui transitem per: Sidei Abdelkrim, Ain Dorbane, Ben Ahmed, Shidi Hajjaj Ouled Mraj, Shidi Hajjaj, Oulad Fares, Sgamna, Meskoura, El Borouj.

Un caball adelantant un ruc, ull.
A les 8 en punt del matí, estic esmorza'n a la plaça del poble unes pastes i unes taronges, la idea és sortir d'ora per tal d'evitar la calor. Comencem amb 24 km quilòmetres de pujada, avui amb la particularitat que ens bufa el vent de cara, fins a Ben Ahmed. Aqui fem una pausa per emplenar el bidó, fer un most i un te. Asseguts a la terrassa del bar veiem pesar l'Alfons i un Alemany que s'ha incorporat al grup a Rabat.

La mainada al'hora del pati
Decidim de continuar, seguim pujant. El paisatge esdevé força desèrtic i avorrit, només es pot destacar els camps que estan llaurats, possiblement sembrats de cereals. A Sidi Hajjaj Ouled Mraj es veu una població força dinàmica, només un petit problema, que els senyals no hi ha qui ho entengui, seguim el mapa que duc al GPS.

No calen semafors.
Anem combinant pujada i alguna lleu baixada però el vent sempre de cara. Un tros davant meu veig una colla de gossos que s'estan cruspint, a l'esquerra de carrera, un animal mort, a la dreta hi ha un altra colla de gossos que estan esperant que els primers acabin, en passar pel mig ha agut de prémer de valent doncs els ha cridat l'atenció la bici i també se la volien cruspir. Tot seguit ho he comentat amb el company Juan Cristobal Benito i m'ha dit que calia fer, aturar-se i fer intenció d'agafar una pedra. Segueixo el camí compartint xarrada amb el Juan Benito.

Oulad Fares
En Juan Cristobal Benito, . Fa uns anys que ha pedalat per Sud Amèrica i és autor del bloc Bicicleta por Llatinoamericà. Realment una gran experiència poder compartir aquests dies amb ell. Podeu seguir les seves vivencies al blog  Bicicleta por Latinoamerica
Quan sembla que comença de baixar res de res a pedalar de baixada el vent ens obliga de valent.
Finalment som al final del camí previst per avui, a Borouj. A les 3 de la tarda estem asseguts al bar de l'entrada del poble fent un te. Fins a darrera hora no podrem anar a l'allotjament. Una residència d'estudiants que encara no és inaugurada, tampoc tenim llum, però tenim lliteres amb matalàs i dutxa ben fresca.

Un te i a dormir.
A darrera hora sortim a sopar. A l'interior del país, ha desaparegut el peix i ara toca carn, el sopar és a base d'amanida marroquina, unes mandonguilles que diuen Kefta i pollastre a l'ast, no està malament.