Eurovelo 8. Etapa 14. Cocentaina. VV Serpis, Gandia, Albufera, València, VV Safor, El Puig. 31 03 2018.

Creanta Valencia

Eurovelo 8. Etapa 14. Cocentaina. VV Serpis, Gandia, Albufera, València, VV Safor, El Puig. 31 03 2018.

Després de dues hores d'espiritualitat i de reposar d'allò més bé torno a el meu, seguir l'Eurovelo 8.

Sols de sortir, la traça em du a un Camí sense cimentar, deixo la traça per seguir alternatives encimentades. Retorno el recorregut en arribar a Beniarrés. Torno a la VV del Serpis, ara està en bones condicions fins a arribar a Lorxa, aquí la via verda, amb les pedres de quan hi avia la via. Com que aquest fer posa en perill la meva salut i la de la bicicleta decideixo novament buscar una alternativa.

Pregunto un ciclistes, dons sembla que la carrera és prou freqüentada, i indiquen la pista de Vilallonga, té dues opcions, jo he agafat que surt d'Orxa. La pujada treu el fred del matí. Sóc a l'alt de la Safor, amb creu amb més ciclistes que gaudeixen de l'esport i l'entorn. Per cert, en arribar a cim, la panoràmica sobre el riu Serpis i Gandia és espectacular. Ara toca baixar de valent.
En arribar prop del riu, empalmo novament la VV del Serpis fins a Vilallonga.
Des de Monte de la Safor, espectacular vistes.
Ara segueixo les indicacions que duc tant és carril bici, carretera compartida, camí malmès. Arribo a la platja de Gandia i faig una parada per carregar energies. Fem una bona xerrada amb un ciclista que està al bar.

Ara el vent amb bufa a favor i les pistes són de bon fer, planes i enquitranat. Cullera, el Perellonet, l'albufera, aquí hi ha força tràfec, es dissabte.

A Valencià trobo al company Pepe, que aprofitem per fer una cervesa i continuo.
Segueixo la VV de la Safor fins al Puig. Cerco el meu allotjament i després d'una bona dutxa a sopar i fer un tom per la població.