La Ruta del Cister

Ruta dels monestirs del Cister amb bicicleta desde Sta . Coloma de Queralt.

A 2/4 de 8, pujant cap a San Guim els companys de Calaf, Ramon i Emili ja feien camí cap a la Panadella a fi de fer uns 200 Km. Una salutació i fins la Brevet de 200. Un record per R. Catalan que últimament ha sigut pare i això es una feina que només passa quan passa..

A 2/4 de 9 amb punt tres hem començat a Sta. Coloma de Queralt, Prudenci, Joan i Agusti. Mes ben dit tres i un mal parit que no ha deixat de bufar amb tot el dia: el vent.

Comencen baixant fins arribar a Santes Creus, parada i fotos de rigor. La tònica del dia no afluixava i el vent bufava mes que mai a les rectes que ens havien de portar cap al Pla de Santa Mª. Parada per esmorzar dons el dia es preveia llarg.

Sortim cap Cabra del Camp, Barberà de la Conca, això d’arribar a Montblanc sense fer el coll del Illa es tot un que, a mes a mes, que les carreteres eren realment amb poc tràfec. Montblanc, passem l’Espluga de Francolí amb les seves famoses coves i tot seguit, Poblet, mes fotos, sota la creu del Camí de Sant Jaume, que algun dia ha de caure, el camí.

Retornem a L’Espluga i per una carretera cicloturista 100% cap a Vallbona de les Monges. Tot passant per Senat, Omells de na Gaia. Passat Omells ens hem perdut i fet una marrada de un parell de Km la Cra. no es al mapa i hem agafat el camí de una Granja, recuperem la drecera que havíem fet a Montblanc. Finalment el darrer monestir Cistercenq del dia Vallbona de las Monges.

Ja només ens falta trobar un restaurant per dinar. Decidim retallar una i anem a para a Rocafort de Queralt. Al Restaurant Rocafort al bell mig de la plaça entre l’ajuntament i l’església. Com sempre exquisit.

Tot seguit. només falta arribar a Santa coloma

Dades: S’ha rodat 136 km preo el vent els ha allargat molt. Durant mes de 6h no hem deixat de pedalar ni a las baixades. Total ascens acumulat 1815 m, jo pensava que era mes pla això. La temperatura ha sigut d’una mitjana de 15º, a mig dia feia temps de primavera.

Només allò de Bon Vent companys.

Les dades del recorregut a Wikiloc.

Idroj ha dit…
Hola,
us deixo una versió de la Ruta del Cister dividida en tres parts: Monestir de Vallbona de les Monges, Monestir de Santes Creus i Monestir de Poblet; por si us resulta interesant.
Una abraçada!!!
Agustí ha dit…
Una proposta molt interessant. Segur que servirà per animar a fer la ruta del Cister