IV Setmana Europea de Cicloturisme. Del 6 al 12 Juliol de 2008 a Sesimbra Portugal

Un carrer de Sesimbra

Arribada a Sesimbra Desprès de travessar Espanya d E a O  arribada. Cercar l’hostatge descarregar i tomb per la vila, sopar i dormir ja que dema comença l activitat de la 4 Setmana Europea de Cycloturisme.
Monumen al mariner Sesimbra
Menjant sardines
Dissabte 5
De bon mati cap al Parque de Campismo Porto de Abrigo on hi ha instal-lade la Permanance. L'Ana una noia de l'organització va donar me la documentació tal com aviem  quedat. Cal destacar la familiaritat que s'ha dut a terme l'entrega de documentació dons som en total uns 500 participants i  de documentació serà al llarg de dos dies. Ens saluda el president de la Federació, un Francès del país Vasc Gerar Sancho que acabem passant el mati xerrant dels esdeveniments que organitza la Federació Europea. El dia transcorre tranquil i ho aprofito per fer una sortida per les rodalies, fins el Castelho de Sesimbra i la Cra de la costa.

La Bianchi a punt de començar.
Muralla de Sesimbra
Diumenge, 6

A les 9 h al passeig marítim de Sesimbra hi ha la cerimònia d’obertura de la IV Setmana Europea de Cicloturisme.
Els representants locals i els de las diferents federacions que formen la UECT (Unió Europea de Cicloturisme) Portuguesa, Francesa, Polonesa, Belga, Anglesa, i potser alguna mes desitgen el  millor als participants, també anuncien la propera a França i 2010 a Polònia, serà com si estesem a casa.
Un total de 800 participants atenem tot seguit acompanyat de la banda dels Bombers i uns 400 aficionat locals fem la primera excursió de la setmana. Fins al cap Espichel.
Retornem i al càmping permanence l’organització obsequia a tots els participants amb un menjar popular a Portugal "Sardinade" am patata, amanida i fruita.

Trobada de participanys
Pasejada fins el Far

Ruta dels Vins
Dilluns. 7

Ruta dels Vins.
A ¼ de 8 per suposat de ra a munt per guanya l altiplà que forma la península de la costa Azul l espai compres entre els estuaris del Tajo i Sado.
Per una cra amb força tràfic i camions ens arribem al Castell de Palmela, aprofito per fer las fotos i prendre algun moseg. Continua la volta i seguim pel vell mig de vinyes, amb sorprèn que estan plantades sobre un terreny de sorra al 100 % i tots els ceps son regat per mitja de gotera, aquí deuen fer vi al gust de cada u segons el que posin al gota gota, encara que son famosos a la zona pe la Mistela. Passem poblacions com Porceirao, Riofrio, aquí hi ha un bosc d’alzina surera, realment son immenses i es reconfortant parar sota duna a reposar.
Duran tot el mati hem marxat amb un Francès d’origen Portuguès, Jesús, em decidit anar marxant junts i fent petar la xerrada.

Parem a dinar a Pinhal Novo, menú del dia 6,5 € compren graellada de carn, amb arròs, i patates fregides, també vi aigua i postres. La canya es a 0.6 € i el cafè a 0.5.
Desprès de dinar continuem el nostre camí i en arribar, a uns 10 qm ens para el president de la Portuguesa per demanar-nos l impressió, si ens ha agradat, la senyalització.
A 2/4 de 4 som novament a Sesimbra i ens quedem amb el Jesus per retrobar l’any dema ales 8 del mati.
Quan he acabat de la dutxa he buscat un centre d ‘Internet i he començat a fer el comentari de l’estada a Sesimbra.
Dades del dia recorregut: 123 qm 960 mtrs de desnivell, Sortida a 2/4 de 8 arribada a 3.

Dimarts, 8

Del Cap Espichel als vaixells del Tajo.
A les 8 començo el recorregut, tornem a repetir el camí que varem fer el diumenge fins a cabo Espichel. Ara cap a la platja de Meco. Aquestes hores del mati es un paratge encisador i realment solitari, amb tota seguretat que al llarg del mati s’omplirà d’ambient. Continu el camí per cra tranqui-la i plena de grans pins, vorejan el Lagoa de Albufeira, un espai d’aiguamolls. Amb crida l atenció un senyal de Qm. que si fa o no fa deu ser com la cra. de l’apoca dels romans un tros de pedra tallada que diu la Cra, distancia al seguen poble i al poble que comença, gaire be pot servir, de taula de picnic.
Paso Apostica, i Quinta do Conde. Aquí el servei d’ajuda amb dona una ampolla d’aigua i m’explica com serà el camí per la banda llarga.
Mota, a la Riba del Tajo segueixo durant uns quilometres per una zona plena de vaixells de pesca. Aquí ens acompanya un ciclista de l’agrupació local. Comenta que al estuari del riu Tajo han arribant a 6.000 vaixells.
Pasem poblets com Gaio Rosario, Moita, Sarilhos Grandes, aquí deixo el recorregut i faig un tram pel que havíem fet el dia anterior. Novament Palmela i finalment Sesimbra.
Algunes dades: Recorreguts 108 qm, 945 mtrs de desnivell. Sortida a les 8 i arribada a ¼ de 2.
La regió per la que transcorre la setmana Europea es realment petita coincidint en le recorregut molt sovint.

Dimecres, 9
Ruta dels delfins.

Sortida a 7 del mati de Sesimbra dons el dia es preveu prou llarg direcció de Setubal.
A ¾ de 9 embarco al Ferry que ens dura desprès d’uns 20 minuts a Troja.
De Troja a Comporta son 17 qm realment plans dons son un isme que separa l’estuari del Sado del oceà Atlàntic. A destacar las urbanitzacions que a la sortida de troja s’estan construint i que malmetran l espai natural prou atractiu. Aques estuari es caracteritza perquè i viu uns dofins en llibertat, jo no he tingut la sort de veure’ls, però si que s’han pogut fer algunes fotos.
De Comporta fins Alcacer do Sal seguin amb l’ ambient de maresma. Aquesta es realment una cra de cicloturisme pels pocs cotxes que transita però encarà i així un cochassu a + de 200 amb dona un bon ensurt.
D Alcacer do Sal a Setubal, es possiblement un dels pitjors trams de bici de Cra. que mai he fet. Dons es tracte d’una Cra N amb molt de transit de camions i uns vorals molt malmesos, pel que s’havia de circular just per sobre la ratlla entre la cra i , i el camions passant a tota velocitat. A Portugal els camions que deurien de passar a 1 mtr, aquest es converteix en un pam. Calia rodar lo m,es en línia recte possible i en alguns casos els forats que et trobaves sembla ve que fessis BTT. Segur que m’he vacunat pels trams de cra de las nostres contrades que hi a transit.
Algunes dades: recorreguts 146 qm desnivell 960 mtrs. Sortida a les 7 i arribada a 2/4 de 3.