D' Artés pel camí de l'Estany 25 01 2009

Desprès de la forta ventada d’ahir que va malmetre moltes contrades. Avui el dia a començat tranquil i amb el Víctor, a les 8 em empres la nostra pedalada.

Sortim d’Artés centre i direcció al raval i cap a la riera de Malrubí que travessem. El nostre recorregut cicloturiste transcorre per la serra de Goixeres i ens arribem al Mas. Aquest camí l'hem fet alguns cops de baixada, en aquest sentit es el primer, i el cert es que no para la pujada. Quan l’hem travessar divisem al cim d’un serrat, La Travera i seguim pujant, arribem a Solergibert, aquí els gossos ens reben i saluden el bon dia. La obaga esta encara molt plena de fang i algun moment em d’esquivar-lo caminat pel mig del bosc. Arribem a la pista que du al Clapers, aquesta en molt bon estat, seguim pujant, el Clapers.

Deixem el pla de les Fites i pel camí de Torrespaia ens creuem un grapat de 4X4 amb caçadors que començaven a prear-se per gaudir de la seva afició. La Careta, un exercit d’ocàs ens criden l’atenció amb la seva marxa marcial. Els Rojans, Pignero, El carrer de Peucalço. Aquest indret transita el GR 177, Volta del Moianes.

A la vista Santa Mª d’Oló, el nostre camí fa 180 º i tornem direcció d’Artés ara el recorregut se de baixada i passem pels llogarets de Moretones, La Plana, Santa Mª d’Oló. Parem a fer un most i algunes fotos. Seguim direcció del Carrer de Sant Jaume, L’Alzina, Roqueta ( Famosa masia vinícola), Salabernada, i finalment Artés.

A estat un recorregut prou engrescador per paratges que feia molts anys que no transitàvem. Cal destacar la nova senyalització del Camí Gironès que coincideix en molts trams i també el GR 177.

Recorreguts 34 Km. Ascens de 700 m. Temperature mitja de 5º.