Per desè any consecutiu l’UAF organitza L’Euro randonée cyclotouriste pour la Paix entre les Nations.
Aquesta edició transcorria a Suècia entre les ciutats de Goteborg i Estocolm. El Ramon i jo em pogut participar-hi.
Aquesta edició transcorria a Suècia entre les ciutats de Goteborg i Estocolm. El Ramon i jo em pogut participar-hi.
Diumenge 28 Juny.
Presentació del participants davant del ajuntament de Paris. Aqui ens em integrat al gruix de participants que en la majoria dels casos eren vells coneguts entre ells ja que havien participat en altres manifestacions d’aquesta organització. Cal destaca que els participants han anat de menys, possiblement degut a la crisis que s’esta vivint arreu. En aquesta ocasió hem vingut de França , Portugal, Luxemburg, Itàlia, Bèlgica i Espanya, Noruecs, tan Alemanys con Anglesos que varen assistir en anteriors edicions aquest any no i eren presents.
Desprès dels corresponents parlaments per part de les autoritats locals. Recorregut per París acompanyats de clubs local,. s’han fet uns 40 Km a bon ritme fins al punt de trobada. “ Festival de l’OH”
Carreguem les nostres pertinaces al autobús i em empres el viatge qu'al llarg de Bèlgica, Alemanys, Dinamarca ens havia de dur al punt de sortida a Goteburd al cap de 24 h.
Presentació del participants davant del ajuntament de Paris. Aqui ens em integrat al gruix de participants que en la majoria dels casos eren vells coneguts entre ells ja que havien participat en altres manifestacions d’aquesta organització. Cal destaca que els participants han anat de menys, possiblement degut a la crisis que s’esta vivint arreu. En aquesta ocasió hem vingut de França , Portugal, Luxemburg, Itàlia, Bèlgica i Espanya, Noruecs, tan Alemanys con Anglesos que varen assistir en anteriors edicions aquest any no i eren presents.
Desprès dels corresponents parlaments per part de les autoritats locals. Recorregut per París acompanyats de clubs local,. s’han fet uns 40 Km a bon ritme fins al punt de trobada. “ Festival de l’OH”
Carreguem les nostres pertinaces al autobús i em empres el viatge qu'al llarg de Bèlgica, Alemanys, Dinamarca ens havia de dur al punt de sortida a Goteburd al cap de 24 h.
Dilluns 29 Juny.
Arribada a la que serà la població de sortida Mölnlycke. Ens allotgem al fantàstic alberg que ocupa una de les mes antigues cases senyorials de la zona. Tot seguit l’alcaldessa ens rep amb un refresc i per suposat el discurs de benvinguda. Aprofitem per estirar les cames doncs desprès del viatge han quedat adormides, i visitem la població.
A partir de les 8 del vespre el sopar, ens reben i atenen 4 belles Sueques realment impressionats.
Arribada a la que serà la població de sortida Mölnlycke. Ens allotgem al fantàstic alberg que ocupa una de les mes antigues cases senyorials de la zona. Tot seguit l’alcaldessa ens rep amb un refresc i per suposat el discurs de benvinguda. Aprofitem per estirar les cames doncs desprès del viatge han quedat adormides, i visitem la població.
A partir de les 8 del vespre el sopar, ens reben i atenen 4 belles Sueques realment impressionats.
Duran el sopar es fan les presentacions de tots els components del grup. Aquest queda format per 1 cotxe amb mecànics que viatjaran de cotxe escombra, 1 cotxe de tancament de cursa, 3 motos que ens acompanyaran al llarg del recorregut facilitant la inculcació i 2 cotxes al davant que obriran el grup. Per soposat el grup de cicloturistes “ Randoneurs “ format per 45 participants.
Al llarg del sopar s’han fet les presentacions de cada u i s’han comentat les normes que se seguirien a fi de dur a bon terme l’excursió. Cal destacar que alguns dels participants han assistit a totes les 10 Euro pn que s’han dut a terme els darrers anys.
Dimarts 30 Juny.
La nostra activitat comença poc abans de les 7 del mati. Ens llevem endrecem les pertinences i esmorzem. A les 8 tot es a punt per començar, la foto oficial i comencem.
El gran grup comença a rodar per les fantàstiques carreteres sueques, la marxa esdevé tranqui-la questes primeres hores. Al arribar a Alingsäs, al km 55, ens aturem a fer un most i com de costum les autoritats locals ens fan el discurs i es produeix un intercanvi de regals entre les autoritats locals i els organitzadors. Els participants gaudim d’una refrescant beguda i tots sortim amb una samarreta sueca, gorra, i un bidó per l’aigua.
Seguim rodant al mateix ritme, creuem fantàstics paratges, llacs que ens acompanyaran al llarg dels dies que dura el esdeveniment, immenses granges ens surten darrera de cada rèbol de la ctra, pintades de color vermell amb las finestres blanques. El temps es realment bo i la temperatura a nat pujant fins gaire be els 30 graus, no masse habitual aquestes contrades.
Quan acabem de fer els 110 Km parada a dinar a Malma Bredöl. L’organització o te tot previst, arribem a la 1 i a les 2h 15m ja tornem a ser damunt de les bicis per continuar la nostre excursió. Creuem poblacions mols petites, Lidkoping, Arnäs, Lugnäs, i aixi fins arribar al nostre destí al costat del llac Vanen, diuen mes gran d’Europa a Mariestat.
L’hora d’arribada es la prevista a 2/4 de 8, deixem les bicicletes al alberg on passarem la curta nit nòrdica, anem a sopar dons els horaris del nord son un xic diferents dels de les nostres contrades. El restaurant al davant mateix de l’immens llac. Tot seguit ens instal·lem al alberg de Mariestat, aquest no te res a veure amb el d’ahir dons es tracta d’una antiga construcció molt rudimentària de fusta. La nit esdevé calorosa, a 2/4 de 4, m’he desvetllat i sorpresa, ja es de dia. Es per recupera la llarga nit del hivern.
Dades del recorregut a Wikiloc.
Al llarg del sopar s’han fet les presentacions de cada u i s’han comentat les normes que se seguirien a fi de dur a bon terme l’excursió. Cal destacar que alguns dels participants han assistit a totes les 10 Euro pn que s’han dut a terme els darrers anys.
Dimarts 30 Juny.
La nostra activitat comença poc abans de les 7 del mati. Ens llevem endrecem les pertinences i esmorzem. A les 8 tot es a punt per començar, la foto oficial i comencem.
El gran grup comença a rodar per les fantàstiques carreteres sueques, la marxa esdevé tranqui-la questes primeres hores. Al arribar a Alingsäs, al km 55, ens aturem a fer un most i com de costum les autoritats locals ens fan el discurs i es produeix un intercanvi de regals entre les autoritats locals i els organitzadors. Els participants gaudim d’una refrescant beguda i tots sortim amb una samarreta sueca, gorra, i un bidó per l’aigua.
Seguim rodant al mateix ritme, creuem fantàstics paratges, llacs que ens acompanyaran al llarg dels dies que dura el esdeveniment, immenses granges ens surten darrera de cada rèbol de la ctra, pintades de color vermell amb las finestres blanques. El temps es realment bo i la temperatura a nat pujant fins gaire be els 30 graus, no masse habitual aquestes contrades.
Quan acabem de fer els 110 Km parada a dinar a Malma Bredöl. L’organització o te tot previst, arribem a la 1 i a les 2h 15m ja tornem a ser damunt de les bicis per continuar la nostre excursió. Creuem poblacions mols petites, Lidkoping, Arnäs, Lugnäs, i aixi fins arribar al nostre destí al costat del llac Vanen, diuen mes gran d’Europa a Mariestat.
L’hora d’arribada es la prevista a 2/4 de 8, deixem les bicicletes al alberg on passarem la curta nit nòrdica, anem a sopar dons els horaris del nord son un xic diferents dels de les nostres contrades. El restaurant al davant mateix de l’immens llac. Tot seguit ens instal·lem al alberg de Mariestat, aquest no te res a veure amb el d’ahir dons es tracta d’una antiga construcció molt rudimentària de fusta. La nit esdevé calorosa, a 2/4 de 4, m’he desvetllat i sorpresa, ja es de dia. Es per recupera la llarga nit del hivern.
Dades del recorregut a Wikiloc.
Dimecres 1 Juliol .
La nit deu haver set una de les mes càlides que es veïns recorden, però el repòs ens permet començar el nou dia ple de moral. A les 7 esmorzem, carreguem les bosses al bus i a les 8 tothom es a punt d’emprendre el recorregut del nou dia. Avui no durem el mallot que ens han regalat l’organització per l esdeveniment i amb el Ramon decidim de dur el de Catalunya de la PBP de 2007. Entre els companys Espanyols i a el guanyador del primer concurs de ciclomaratons, els asturians porten el de la PBP de 2003 amb la bandera Espanyola i així una amplia varietat, el 1er del centenari del tour, que varen realitzar el UAF fent el mateix recorregut el 2005, el de la PBP de 2006 Audax, el de Luxemburg i els dels diferents clubs dels participants. Avui s’ha aconseguit una gran varietat de color en el grup.
Si be el ritme segueix sent el mateix d’ahir, el fet de ser un altre dia, de conèixer-nos una miqueta fa que es gaudeixi mes del entorn, en un moment donat un prat de flors blaves es confonen amb un dels innombrables llacs que ens hem trobat al llarg del recorregut. En un moment donat t’adones del ombra que projecte el grup a la ctra i intento fotografiar-ho i així com qui no vol la cosa s’han rodat els primers Km del dia. Ens aturem al canal a veure com travessa un petit vaixell. I primera parada a avituallar-nos, es la primera que no tenim el discurs del polític local, per suposat que esdevé mes rapida que les altres d’ahir. Reprenem el camí i seguim travessant granges vermelles que estan en plena efervescència, gent refrescant-se als llacs, com si fos una platja de la Costa Brava, per esquivar el fort calor, la mainada gaudint de les vacances i saludant-nos al passar.
Arribem a Fjugesta on esta previst que ens aturem a dinar, l’alcalde local fa un petit discurs i el reposable del restaurant ens desitja una bona estada. Al cap d’una hora el cel torna amenaçar pluja com ahir. i un grup de suecs en acompanya fins a la següent aturada a Orebro.
La nit deu haver set una de les mes càlides que es veïns recorden, però el repòs ens permet començar el nou dia ple de moral. A les 7 esmorzem, carreguem les bosses al bus i a les 8 tothom es a punt d’emprendre el recorregut del nou dia. Avui no durem el mallot que ens han regalat l’organització per l esdeveniment i amb el Ramon decidim de dur el de Catalunya de la PBP de 2007. Entre els companys Espanyols i a el guanyador del primer concurs de ciclomaratons, els asturians porten el de la PBP de 2003 amb la bandera Espanyola i així una amplia varietat, el 1er del centenari del tour, que varen realitzar el UAF fent el mateix recorregut el 2005, el de la PBP de 2006 Audax, el de Luxemburg i els dels diferents clubs dels participants. Avui s’ha aconseguit una gran varietat de color en el grup.
Si be el ritme segueix sent el mateix d’ahir, el fet de ser un altre dia, de conèixer-nos una miqueta fa que es gaudeixi mes del entorn, en un moment donat un prat de flors blaves es confonen amb un dels innombrables llacs que ens hem trobat al llarg del recorregut. En un moment donat t’adones del ombra que projecte el grup a la ctra i intento fotografiar-ho i així com qui no vol la cosa s’han rodat els primers Km del dia. Ens aturem al canal a veure com travessa un petit vaixell. I primera parada a avituallar-nos, es la primera que no tenim el discurs del polític local, per suposat que esdevé mes rapida que les altres d’ahir. Reprenem el camí i seguim travessant granges vermelles que estan en plena efervescència, gent refrescant-se als llacs, com si fos una platja de la Costa Brava, per esquivar el fort calor, la mainada gaudint de les vacances i saludant-nos al passar.
Arribem a Fjugesta on esta previst que ens aturem a dinar, l’alcalde local fa un petit discurs i el reposable del restaurant ens desitja una bona estada. Al cap d’una hora el cel torna amenaçar pluja com ahir. i un grup de suecs en acompanya fins a la següent aturada a Orebro.
Aquest es el poble mes gran dels que hem travessat. Ens rep l’alcalde i aprofita per fer-nos un bon discurs explicant-nos l’historia de la ciutat, ens ensenya una dels construccions mes antigues, la televisió local aprofita per captar les imatges d’aquest grup de cicloturistes que estan travessant Suecia d’Oest a Est. Pels carrers del centre de la ciutat crida l’atenció que no circulen cotxes, sols bicis i gent a peu. Una de las principals motivacions politiques dels suecs es l’ecologia i realment es nota amb petits detall com que els vasos son de paper, alcohol 00, cotxes no dins la ciutat, energies alternatives com geotèrmiques, aïllaments ales vivendes....
Reprenem la marxa i en creuar una via de tren un company cau, es el primer ensurt de l’excursió,. Afortunadament no a estat res i continuem. Cal estar atent dons es comença anotar el cansament. Els darrers 50 km es fan mes feixucs, dons la calor del dia, la posició damunt la bici, el 350 Km que ja portem en 2 dies, ja tenim ganes d’arribar.
Final d etapa a Koping i ens allotgem al fantàstic Best Western hotel Scheele.
Dades del recorregut a l’enllaç.
Dijous 2 Juliol.
Avui tots d’uniforme. A les 8 emprenem el nostre camí, el company del ensurt avui a pujat al cotxe dons sembla que va malmetre una costell a i no ha pas pogut dormir. Al poc de sortir fem un bucle per visitar i fotografiar el Castell Strömsholm. El grup de cotxes que obren el recorregut es perden i fa que ens endarrerim segons l’orari previst, no passa res donem gas, com si un vehicle a motor es tractes, i recuperem el temps perdut.
Reprenem la marxa i en creuar una via de tren un company cau, es el primer ensurt de l’excursió,. Afortunadament no a estat res i continuem. Cal estar atent dons es comença anotar el cansament. Els darrers 50 km es fan mes feixucs, dons la calor del dia, la posició damunt la bici, el 350 Km que ja portem en 2 dies, ja tenim ganes d’arribar.
Final d etapa a Koping i ens allotgem al fantàstic Best Western hotel Scheele.
Dades del recorregut a l’enllaç.
Dijous 2 Juliol.
Avui tots d’uniforme. A les 8 emprenem el nostre camí, el company del ensurt avui a pujat al cotxe dons sembla que va malmetre una costell a i no ha pas pogut dormir. Al poc de sortir fem un bucle per visitar i fotografiar el Castell Strömsholm. El grup de cotxes que obren el recorregut es perden i fa que ens endarrerim segons l’orari previst, no passa res donem gas, com si un vehicle a motor es tractes, i recuperem el temps perdut.
També m’he adonat dels àngels de la guarda que ens han acompanyat aquets dies, dons els 3 motos al ser una zona de mes tràfec han agut de treballar de valen per tal de tenir el tràfic controlat i el grup pogués circular per segur i gaudir del recorregut. Realment mai havia participat a un esdeveniment que al llarg de 600 Km les motos ens controlessin el tràfec i ha estat una sensació magnifica, tant per la seguretat, com per fet de no haver-te de preocupar de si anaves per la carretera mes adient, sens dubte, una experiència per repetir el proper any en un altre País d’Europa.
Arribem a Västeräs la beguda que ens posen resulta insuficient dons el calor també s’ha fet notar. La ciutat es gran ens permet visitar a ritme de bici. Al acostar-nos a la conglomeració d’Estocolm les ciutats s’enllacen les unes amb les altres i els paisatges que varem gaudir els dos dies anterior comencen a desaparèixer i es converteixen en urbans. Darreres vistes del paisatge suec, darrers llacs i parem a dinar a Balsta.
Ara ens queden el darrers km per l’àrea metropolitana d’Estocolm. Ens acompanyen i guien dos ciclistes locals, al no poder seguir per las ctras, deixem els nostres angels de la guarda i cotxes i ens endinsem a la xarxa de Carrils Bici, fantàstics carrils bici que a traves de ponts i mes ponts, doncs, Estocolm esta format per 14 illes.
Arribem a Västeräs la beguda que ens posen resulta insuficient dons el calor també s’ha fet notar. La ciutat es gran ens permet visitar a ritme de bici. Al acostar-nos a la conglomeració d’Estocolm les ciutats s’enllacen les unes amb les altres i els paisatges que varem gaudir els dos dies anterior comencen a desaparèixer i es converteixen en urbans. Darreres vistes del paisatge suec, darrers llacs i parem a dinar a Balsta.
Ara ens queden el darrers km per l’àrea metropolitana d’Estocolm. Ens acompanyen i guien dos ciclistes locals, al no poder seguir per las ctras, deixem els nostres angels de la guarda i cotxes i ens endinsem a la xarxa de Carrils Bici, fantàstics carrils bici que a traves de ponts i mes ponts, doncs, Estocolm esta format per 14 illes.
Els darrers km els parcs estan convertits en autentiques platges de gent prenent el sol que aquestes hores encara arpeta de valent. Sembla que no estem avesat als carrils bici docs en creuar amb un altre ciclista un company te un petit sinistre i a de ser ates al dispensari local. arribem al alberg Zinkensdamn que serà el nostre punt i final del dia.
Desprès de dutxar-nos anem a fer un petit vol per la capital i sopar, sopar que serà el d’acomiadament, dema tindrem el dia lliure i cada u fera la seva.
Podeu veure les dades del recorregut a l’enllaç.
Divendres 3 Juliol. Estocolm.
Avui l’organització ens ha deixat el dia lliure. Suècia al capdavant de l’Unió Europea des de el passat dia 1 de Juliol tenen molta feina amb el traspàs de funcions i la recepció al parlament Europeu d’Estocolm s’ha cancel·lat al no poden dedicar-nos ni 1 minut. Ja u diuen a les nostres contrades això de fer-se el Suec.
El dia lliure ha començat amb temps mes escaient per la contrada, pluja, però desprès d’una hora ha parat i hem pogut gaudir d’un fantàstic dia de turisme pels carrers del barri antic, palau reial, centres comercial. Cal destacar que al ser un conjunt d’illes enganxades per ponts la orografia no es gens plana, però, la gent no deixa de desplaçar-se en bici d’un indret a l’altre. També m`ha cridat l’atenció les “estacions de servei per bicis” on es pot controlar la prensió de les rodes e inflar, a i gratis.
Dissabte 4 Juliol.
Avui desprès del esmorzar ens acomiadem dels companys Suecs que han estat amb nosaltres al llarg de l excursió, ens aposentem al nostre seient del Bus per emprendre el viatge de tornada a Paris. Les hores passen, els paisatges que en algun cas coincideix als que varem fer amb bici els anem deixant enrere. Aprofitem per llegir algun llibre o dormir, i també per comentar les nostres vivències amb els companys amb el nostre Francès elemental. Les hores transcorren i quan ens adonem ja som novament a París.
L’Hhipodrom de Vincennes Recuperem les maletes i ara si que que cau fa cami cap el seu domicili, uns a Espanya amb cotxe, altres amb tren, i els francesos cap els seus llocs de residencia.
Nosaltres encara gaudirem un altre dia de turisme, be serà de cicloturisme, per París.
Desprès de dutxar-nos anem a fer un petit vol per la capital i sopar, sopar que serà el d’acomiadament, dema tindrem el dia lliure i cada u fera la seva.
Podeu veure les dades del recorregut a l’enllaç.
Divendres 3 Juliol. Estocolm.
Avui l’organització ens ha deixat el dia lliure. Suècia al capdavant de l’Unió Europea des de el passat dia 1 de Juliol tenen molta feina amb el traspàs de funcions i la recepció al parlament Europeu d’Estocolm s’ha cancel·lat al no poden dedicar-nos ni 1 minut. Ja u diuen a les nostres contrades això de fer-se el Suec.
El dia lliure ha començat amb temps mes escaient per la contrada, pluja, però desprès d’una hora ha parat i hem pogut gaudir d’un fantàstic dia de turisme pels carrers del barri antic, palau reial, centres comercial. Cal destacar que al ser un conjunt d’illes enganxades per ponts la orografia no es gens plana, però, la gent no deixa de desplaçar-se en bici d’un indret a l’altre. També m`ha cridat l’atenció les “estacions de servei per bicis” on es pot controlar la prensió de les rodes e inflar, a i gratis.
Dissabte 4 Juliol.
Avui desprès del esmorzar ens acomiadem dels companys Suecs que han estat amb nosaltres al llarg de l excursió, ens aposentem al nostre seient del Bus per emprendre el viatge de tornada a Paris. Les hores passen, els paisatges que en algun cas coincideix als que varem fer amb bici els anem deixant enrere. Aprofitem per llegir algun llibre o dormir, i també per comentar les nostres vivències amb els companys amb el nostre Francès elemental. Les hores transcorren i quan ens adonem ja som novament a París.
L’Hhipodrom de Vincennes Recuperem les maletes i ara si que que cau fa cami cap el seu domicili, uns a Espanya amb cotxe, altres amb tren, i els francesos cap els seus llocs de residencia.
Nosaltres encara gaudirem un altre dia de turisme, be serà de cicloturisme, per París.
Comentaris