Setmana Federal Internacional de Cycloturisme Verdun del 1 al 8 Agost 2010

Dissabte, 31 Juliol. Arribada a Verdun.

Desprès d unes hores de cotxe arribem a la regió de la Lorraine al N E de França. Els darrers 100 km , hem pogut gaudir els paratges que pedalarem els propers dies, les primeres impressions es que la zona es mol rural i triangula-la, també es prou plana, molt adient pel meu estat de forma.
Aribem a Verdun a primera hora de la tarde. Despres de retirar la documentacio, ens dirigim al nostre allotjament “ Resiencia Vauban” on farem vida els proper 8 dies. Tot seguit anem a conèixer la ciutat. Es petita, 20.000 habitants situada al vall del riu Meuse. Un seguit de carrers del centre fan la zona comercial i al costa mateix del riu la d’esbarjo que avui esta prou freqüentada, principalment cicloturistes arribats d’arreu.
Aprofitem per fer un mos a una cèntrica terrassa i saludar ex companys del Tou 2004/ 06.
Dema el primer recorregut i cerimònia d’obertura.

Diumenge 1 Agost  “Le Barrois”

Desprès de rebre les informacions sobre l’allotjament, emprenem l’excursió avui tota la família. Anem molt tard i la cra esdevé molt tranqui-la.
Nomes deixar Verdun el càmping de la setmana federal que va omplint-se. Arribem al primer poble i com es habitual es engalanat per rebre als ciclistes, bicis arreu amb diferents motius, i alguna feta expressament per l’esdeveniment. Al llar del recorregut aprofitem les parades per refrescar-nos, la calor també es fa notar, i fer fotos. Al pasar per Dugny sur Meuse, amb la seva església fortificada i famós campanar de fusta, un repic de campanes ens ha deixat bocabadats. La zona esta plena de cementiris de francesos que van participa ala gerra del 14 en creuem ub i seguim. Finalment arribem a Souilly, localita situada ala via sacra entre Bar i Verdun, disposa del museu de la via sacra. Ens aturem ara a fer un most, alguns equilibristes ens reben a l’area de picnic.
Despres d’un lleuger i reconfortant entrepà reprenem el camí que ens du de tornada a Verdun.
Aprofito per fer u tom per la permanence i instal·lar un nou seient per tal de no perjudicar el meus baixos. Disposaré de 5 dies per provar-ho, a veure com va.
I per recuperar-nos del esforç del dia, celebrar que tornem a estar de vacances i que tot va prou b ens anem a un Logis a sopar. Dema serà un altre dia.

Dilluns 2 Agost. 2 “La Woëbre”

La Woebre es la regió al E de Verdun a la zona on van tenir lloc la batall de Verdun durant la gerra del 14.
El recorregut a diferencia del d’ahir avui es trencacames amb puja i baixa seguits. Desprès de baixar toca ... això. Primers pobles amb la tònica de cada dia la gent saludant i les bicis velles engalanat el recorregut. Chatillon sur le Côtes, Haudimot, un acordionista convida als ciclos a ballar, els mes agosarats no deixen escapar l’ocasió,Bonzée.Fresne en Woëbre parai rehabituallament.
El camí de tornada ens guarda algunes sorpreses. Uns ciclistes que es toquen i van tos dos al terra. Una “Moto”, bici amb ajuda de bateria que a les pujades deixa enrere al mateix “Andy Slek” dic aquest perquè ens trobem prop del seu país i per proximitat. I finalment un cop em creuat Eix passem pel bell mig dels d’antics camps de batalla de Verdun. Actualment convertits en monument de l’historia que no s’ha de repetir. Trixeres, Armes, el terreny com havia quedat desprès de les bombes, un poble derruït tal com va quedar. El museu memorial. I el mes esgarrifós el cementiri on reposen mes de 150.000 morts. Necròpolis nacional de Douamont. Això de fer el museu i ncropolis, a part de ser un bon record pels que van perdre-hi la vida, es també per refresca la memòria i saber qui son els seus veïns. Aquí en diríem allò de “La memòria Històrica”.
I com qui no vol la cosa el dia es pot donar per acabat.
Dema Tornem-hi

Un dia qualsevol a la setmana Federal. (Dimarts 3 Agost. Pays de Montmédy)

Quan he posat el titol del post, penso un nom sense interès, a veure si puc arreglar-lo. He afegit al títol un dia qualsevol a la setmana federal, que sona molt més bé.

Avui el despertador no ha sonat, a 2/4 de 8 estava acabant de vestir-me, al mirar per la finestra he pogut comprovar que durant la nit ha plogut, però el cel no fa pinta de ploure, penso llàstima, amb lo bé que s’està al llit.
A les 8 soc al forn que esmorzo cada dia , com no un croissant amb un cafè amb llet. Mentre esmorzo aprofito per fullejar la premsa local, que per suposat, es fa resò del esdeveniment de la setmana federal.

Son 2/4 de nou i ja soc a la “permanece” (La permnance és el cor de la setmana federal, punt de trobada , sortida i arribada de les excursions de qualsevol tipus, bici de cra, BTT, a peu, en bus, també disposa d’una amplia zona comercial amb representació de les principals marques que abasteixen el món de la bicicleta, restaurants i bars, i finalment i més important tota la direcció i administració de la SF) per tal de seguir el recorregut del dia. Cada 2 minuts surt un grup de 100 o més cicloturistes que seguiran el recorregut.
Comença l’excursió talment dita. Amb el suport de fletxes de paper, que enganxades arreu ens aniran indican el recorregut, cal estar al cas del color, doncs cada dia es d’un color diferent per tal de no confondre’s.
També, a les cruïlles dels primers km els voluntaris estan organitzant el trànsit. Durant el recorregut anem trobant grups de gendarmes que ajuden a la convivència entre els coxes i els milers de cicloturistes que omplen la cra.
Després de fer alguns Km comencem a trobar alternatives, fins a 4, això permet que cada un faci el recorregut més escaient segons les seves capacitats i conveniències. Avui els recorreguts eren de 60, 95, 130 i 152 per els ciclistes de carretera, i els de BTT en tenien 2 i el de ciclo- descoberta 2 més.
Durant el recorregut , cada un s’atura a fer fotos, necessitats fisiològiques, menjar... cadascú va al seu ritme.
A les 10,30 al primer punt d’acolliment, avituallament i en alguns casos espectacle, jo aprofito per recuperar forces i fer un most. Segons el recorregut, avui podem trobar fins a 3 punts d’acolliment, cada 35/ 40 km.
Entre parades i fer fotos ha pasat el matí i ja he acabat el meu recorregut, he seguit el p1 llarg, he acabat en 70.
A les 2 estic a la permanance buscant un pneumàtic, doncs el que porto a davant ja porta molt de temps. Saludo un company del Tour de 2006 i faig un tom pels estands de la federació per tal de veure quines propostes de viatges llargs tenen per el proper 2.011.
A les 3 de la tarda, he arribat al càmping a veure un altre company de tour, ell ha fet un recorregut més llarg i no arriba fins 2/4 de 4. Fem petar la xerrada i s’ens fan gaire bé les 5.
Les 5 arribo al Lice on estem allotjats. Una recuperadora i refrescant dutxa, un petit berenar per esperar l’hora de sopar, començo a descarregar les fotos que després amb permetran fer l’escrit al bloc.
A les 7 de la tarda amb tota la família a sopar, avui toca a la permanace. Un dels millors moments del dia doncs on un comenta les seves aventures.
A les 10 a dormir.

Sense presa i en família. Dimecres 4  La vall de Meuse.

Com que segueix sense ploure avui he decidit fer el recorregut mes curt del dia, al cap i al fi, serà el mes curt de la setmana, ja qué es tracta d’això rodar per recuperar, es el quart dia.
Le sortida com cada dia, seguint la fletxa vermella. Al ser el recorregut curt, esdevé repetit en molts trams, aprofito per gaudir de les parades que faig i si es cau alguna foto interessant. Lo millor del dia ha esta les tres parelles amb la mainada, això es fer cicloturisme de debò i fer afició, sense preses i amb família.
Dema el picnic.

Divendres 6 Agost. Sortida en BTT  SF Verdun

Avui per acomiadar aquets dies a la SF, amb el Jaume, anem a fer el recorregut de Btt. Desprès de 6 setmanes federals es la primera vegada que participo en aquesta activitat.
Com sempre la sortida es de la Permanace. Seguim les fletxes vermelles que ens duen cap el recorregut de BTT.
En comencem pels carrers de Verdun però al cap de poc ja ens en sortim i comença el recorregut talment dit. Seguim la riba del Saone, arribat a Beleray i el primer avituallament, prenem un suc i seguim. El camí transita per pistes de bon rodar i en alguns casos per corriols sempre ciclabes. Aprofitem per gaudir dels paratges que ens van surtin al llarg del recorregut.
Amb aquesta nova experiència i per cer molt gratificant hem arribat a la fi de la setmana federal de Verdun.
Ens acomiadem de Verdun i ja comencem a veure la possible participació de la 73 ene setmana Federal de cilcoturisme, 2011 a Flers, Baixa Normandia.
Dades del recorregut a Wikiloc.