Bages en BTT. Raconades Medievals

Com las darreres setmanes continu amb les excursions de la Guia el Bages en BTT.

La vall de Coaner es un ruta que havia fet alguns cops sempre des de Manresa, aquest cop he començat a Súria. L’excursió transita al llarg de la vall “ Tranqui-la” de Coaner. Travessa ells llogarets medievals de Coaner i Claret de Cavallers, i quan passa per Prat Barrina, prop de “Prades de la Molsosa” s enfila de valent fins la serra de Castelltallat on arriba pel coll de la creu de Saló. Planeja per la serra per un camí rural en bon estat, deixa l’observatori de Castelltallat a poc metres i desprès de pujar el coll de Creu escapçada. Gaudim duna merescuda baixada i entre tant podem observar el mas La Figuera a la nostra dreta. Abans del mas de la Rabassa ens enfilem un xic i amb els darrers esforços ens fan superar el collet de la Rabassa. El collet de Costafreda de baixada, sempre l’havia fet de pujada uf!!!. Passem per cal Reguant, palanca del Cardener i novament al punt de sortida.

Cal destacar d’aquest recorregut la tranquil·litat que es respira durant tot el recorregut, dons nomes se sent el cant dels ocells, algun gos que lladre quan travessem els immensos masos de la zona, i finalment que un cop som al cim de la serra de Castelltallat, la tornada a Súria es mol agraïda dons es de franca baixada.

Claret de Cavallers

Atenció especial al trencall de la Rabassa!!!, jo me’l e passat i he hagut de tornar enrere. Les darreres baixades des de Costafreda son amb molta pedra i cal estar a l’aguait.

Traça i dades del recorregut a Wikiloc.