Ruta del Llobregat en BTT. Berga (Pedret)- El Prat de Llobregat (Can Camins)

Pont de Pedret
Feia dies que amb ballava pel cap i avui que la pluja m’ho ha permès, he decidit recollir informació d’aquí i d’allà, les traces de diverses sortides fetes al llarg del riu Llobregat i les  fotos. Després  d’organitzar-ho i de posar-hi ordre ha sortit això.

La ruta del Llobregat en BTT.

Primera etapa. Berga Navarcles.
La meva proposta comença a Berga  per aprofitar el desnivell natural del riu. Arribem  a Sant Quirze de Pedret famós llogaret per l’església pre-romànic. Pel pont de Pedret entrem a
La via verde del Llobregat . A través del pont de Pedret arribarem a aquesta via verda no condicionada que ens durà fins a  la Colònia Rosal.
Ruta de les colonies. PRC 144. Aquest tram de 28,5 km sur de cal Rosal i té accés a totes les colònies i poblacions del trajecte. Obiols,  l’Ametlla de Caserres, Gironella, Viladomiu Vell, I Nou, el Guixaro, Cal  Prat, Puig-reig, Cal Pons, Viladomiu, Cal Vidal, cal Riera, Galera, l’Ametlla de Merola, fins arribar a Navàs on conclou.
Deixem Navàs seguint el traçat de l’antiga via . Colonia Soldevila, la Rabeia, i la resclosa dels Manresans, punt on comença el canal  medieval de la sèquia de Manresa.
Sallent, seguim  pel camí de Cambrianes,  després cap l’espai natural dels  aiguamolls de la Corvatera.
Al Pont de Cabrianes travessem el Llobregat deixem enrera la colònia Galobard per endinsar-nos a Navarcles.
Pont de Vilomara
Navarcles i Sant Benet. De Bages. Parada obligada ja per recuperar forces en  algun dels restaurants o bé per visitar el monestir.

Segona etapa Navarcles El Prat de Llobregat.

Reprenem el nostre camí. A la nostae esquerra queda l’impresionat mas les tines. Som al terme municipal de Sant Fruitós de Bages, el canal de la mina ens acompanya i ja som al Pont de Vilomara. Passem per sota del pont i ens enfilem cap el TGuro del Salvi i Can Font de Cirerencs.
Arribem a trobar el Cardener just abans del aiguabarreig amb el Llobregat. Castellgalí, la Farinera, Sant Vicenç de Castellet.
El Meandre de Castellbell. Corredor natural entre el parc de Sant llorenç del Munt i la Muntanya de Montserrat. Al pont del Bures tornem a creuar el riu, ja he perdut el compte. Seguim pel nucli del Bures, la Bauma i el Borràs. Entre la vella  carretera i el riu,  som a Monistrol de Montserrat.
Montserrat es a tocar i podem aprofitar-nos dels mitjans, cremallera o aeri per fer una visita al Monestir de Montserrat i tot seguit reincorporar-nos a la nostra ruta.
Pont del Diable. Martorell.
El nostre camí transita entre la via del tren i el riu, fins el congost del Cairat. La puda de Montserrat, antic centre termal en estat de ruïna. Arribem a la Colònia Sedó, visita obligada al  seu museu.
Olesa de Montserrat, famós per la Passió. Abandonem la població seguint la carretera fins a Can Maqés. Seguim gaire bé per la mateixa llera del riu. I a mesura que anem avançant el camí esdeveé un sensacional carril bici. Can Moragues, Can Villalba, pla de Can Fluvia.
Martorel.l. El pont del diable, ple llegendes i historia,  ens acull per entrar a la població

La pista esdevé carril bici , estem circulant aprop de grans nuclis urbans, entre el riu Llobregat i les autopistes d’accés a l’àrea metropolitana de Barcelona. Sant Andreu de la Barca, Castellbisbal,  El Papiol, Palleja, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts, Sant Joan Despí, Sant Boi de Llobregat, el Prat. Pel costat del canal de la dreta del Llobregat arribem al estany de la Ricarda i la platja del Prat. “ El Mar”
Dades i traça del recorregut polsa l'enllaç.