Les gorges del Segre, pla de la Creu, E.E. Puigmal (Cotze)

Aquests dies que om gaudeix de unes mini vacances esdevé un bon moment per gaudir de bons moments amb la Família i amics i per suposat de poder dedicar mes de temps allò que ens agrada.
Avui entre si plou o no plou, he agafat la bici i afer un tom prop de casa, els contraforts del Puigmal donen mol de joc.

Surto cap a Err segueixo fins a Llo i aquí enfilo les Gorges del Segre. La pujada passa pel refugi de la Culasa bon punt per parar per refer-se, la pujada des de Llo, es de les que fa suar doncs encara que no son uns pendents molt sobtats, no afluixa fins que hom arriba al Pla de la Creu, entre tant la primavera amb deixa gaudir dels arbres plens de flors blanques. Al arribar gairebé al capdamunt am reben encara amb força neu, el Puig de Finestrelles, el coll de Finestrelles, Puigmal de Segre, Puigmal d'Err quin magnífic panorama. En canviar de vesant s'alça com a rei el Carlit, el Puig Peric a un canto i l'altre el Puig Pedrós, el pic Negre, les pistes de Font-Romeu...

Del Pla de la Creu (2051 m) començo a baixar seguint el camí de Núria i després de passar els cortals de Rigat Meia i refugi del camí de Núria, arribo novament a Err.

Continuo la sortida ara pel camí ramader que amb du desprès de unes llargues sigues sagues a l'estació d esquí de Puigmal, Cotze. El camí de la devesa m'acosta a les antenes, seguint la pista forestal de Santa Llocaia a la font i de ferma baixada a casa. Bon moment per gaudir de un reconfortant dinar amb família.
Demà si el temps ho permet serà un bon dia per fer un altre tom per aquesta sensacional Cerdanya