De l’Espunyola a l’Espunyola en BTT.

Hem seguit la traça de darrera  Gósol Berga 2011 i l’hem fet a la nostra bola. Sense preses i gaudint dels sensacional paratges pels que transita, parant a esmorzar, dinar i banyar-nos  a la riera, i encara hem arribat  de dia.
Sortim de l’Espunyola, el Joan, Ramon i l'Agustí.Ens dirigim a Berga per camins entretinguts que ens apropen a granges, i també anem vorejant alguns camps de blat, tan les granges com els camps estan en plena ebullició con escau a l època. Desprès de travessar el torrent de la Font Calda, el punt mes baix del recorregut comencem pujar, serà un parell d’ hores sense parar.
Berga, travessem la capital del Berguedà, immersa en la ressaca de la patum  aquestes hores del mati, el carreres son buits, tan sols algun repartidors que ha començat la jornada i ciclistes començant la pujada dels Rasos.
Nosaltres enfilem cap a Vilaformiu, amb espectacular vistes de Labaells en mig de la boira. Per sota el castell de Blancafort arribem a la collada Baixa on ens aturem a l’esplèndida area de picnic per tal d’esmorzar. Amb taules,  barbacoa i  font amb aigua fresca per emplenar els bidons.
Santornem-hi. Arribem a Cal Oller i voltem per pla de l’Estany. Ara un corriol al mig de la fageda, a la vaga de Nou Comes, travessem per una antiga mina  i arribem al torrent de la Molina. Estem seguint el GR 7 amb la dificultat que això representa dons en algun moments cal baixar de la bici i fer practiques de patinet  empenyent la bici de valent.
Peguera, un antic refugi, cases abandonades records de sortides de fa molts anys. Ara una pista asfaltada ens apropa als Rasos de Peguera.
Comencem la baixada. Fontfreda, la riera el Risclaire i ara ens trobem davant l’espectacular del congost engorjat  de L’Aigua de Llinars realment va la pena perdre el temps contemplant la panoràmica. Seguim baixant fins a Llinars i al Càmping Aigua d’Ora decidim de dinar.
Aprofitem per recuperar-nos del esforç. Aprofitem per anar acabant de concretar detalls de la propera sortida  del mes d’agost la “Transpirinenca en BTT”

Un cop tenim tot organitzat, reposats i refrescats, reprenem la nostre excursió. Ara seguirem el GR 12 i un cop travessem la carretera de Sant Llorenç enfilem cap el mirador dels Presidents, amb bones vistes de  Sant Pere de Graudescales. El camí es pedregós i ple de còdols  que fa que no pugues deixar d’estar atent en tot moment. La Valldora, ara el sol cau  de valent, anem travessant masos i ermites, sant Andreu de la Mora, el Cint. Ara per rematar ens toca la pujada de Trivil i Capolat pista cimentada, menys mal que pujant pots gaudir de la vista del Berguedà . Deixem la pista i seguim el darrer camí, amb la sorpresa que a la Rasa de Tressera un espectacular toll d’aigua cristal·lina ens convida a refrescar-nos i con no podia ser d’altre forma aprofitem per refrescar-nos i reposar, bon lloc per posar la tenda i quedar-se a dormir. Be nosaltres aixequem el campament i tornem a  cotxe i a cassa