Transpirinenca 2012. Albanyà Camprodon.

Pont de Lierca

Segon dia. Albanyà Camprodon. Divendres 29 06 2012
El despertador sona a les 6 del matí. Ens queixem de les pujades, o de les hores a sobre la bici i llevar-se això si que es dur uf. Esmorzem i desprès de carregar les sàrries comencem la sortida del dia.
Nomes passar Albanyà comencen les fortes pendents i que amb unes sigues sagues continues ens han de dur al cim del primer port de debò de la Transpirinenca 2012. Mentre pugem comento que fa deu anys el camí era molt mal mes iva fer-nos patir de valent, ara, tot i ser molt dret algun empit la pendent sobrepassa el 20 % , molts trossos son cimentats. Son les 9 i ja som a Coll de Riu. Ara la baixada es mes pendent que la pujada fins un 27 %. Alguns cotxes en sentit contrari fan que haguem d'estar mes atents si cap a la baixada que en un moment som a Sadernes. Ens aturem a menjar l'entrepà.
El Joan  improvisant la dutxa a l'hostal de la Vall del Bac

El Joan aprofita per refrescar-se a la riera de St. Aniol. El pont roma de Llierca fa que ens prenguem el temps de fer-hi la foto de rigor.
Ja som prop de Castellfollit de la Roca, al veïnat de can Capdevila agafem la Pista, asfaltada i en bones condicions que durant els proper 30 km no deixa de pujar. Al llibre de ruta de la transpirinenca fa una especial menció als 2 km que pugen a Coll de Carrera + del 20 5 de pendent, amb la calor es fa difícil de debò. Cal proveir-nos d'aigua i ho fem com no podia ser d'altra manera al hostal de la vall d'en Bac, també aprofitem el safareig per refrescar-nos. Ben xops reprenem el camí, en un tres i no res tornem a sentir els efectes de la forta calor. Seguim  fins les roques Blanques a la vista de Sant Pau de Seguries. Aprofitem la font de la plaça per fer el traguet i finalment seguim una via de Natura que ens du per la colònia Estebanell fins Camprodon.
Camprodon

Fem les corresponents fotos al final de l'etapa, al pont de Camprodon, seguim fins el nostre allotjament l'Hotel elsAvets. On aprofitem per menjar i recuperar-nos de la forta calor que em tingut al llarg del dia.