Sentier d’Emile a peu = Rutes de l’Elias en Bicicleta. 2. Manresa Navàs seguin el carrilet

La Corbatera
Salva, Adolf, Pep, Ramon, Elias

Sentier d’Emile a peu  =  Rutes de l’Elias en Bicicleta.
A France hi ha una col·lecció de llibres anomenada Sentier d’Emile.  Consisteix  en 25 passejades fàcils per volum en un ambient de qualitat, en general menys de 2h30 a peu sense problemes d'orientació: l'etiqueta "Senderisme Emilie" és la garantia de passejos despreocupat, accessible a tots, des de la més primerenca edat als mes grans. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris. La felicitat té alguna cosa amb Emilie ... un passeig suau, una comunió amb l'ànima del país, una atmosfera celebració. Esforci sense arribar a l’esgotament. Cada descripció va acompanyada mapa de la ruta per facilitar el recorregut.
Amb el company Elies ens hem proposat proporcionar unes rutes tenint en compte la mateixa manera de pensar pero amb la variant de Bicicleta: passejos despreocupat, accessible a tots, dels mes petits als mes grans. Les rutes de l’Elies. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris.
La Corbatera
Aquí us deixem la Segona
2. Manresa Navàs seguin el carrilet
Recorregut: Manresa, Sallent, Balsareny, Navàs, Sant Cugat de Reco, Castellnou de Bages, Santpedor, Manresa.

Temps aproximat 4h 30 m, distancia 56 km, desnivell positiu 710m.

Descripció del recorregut. Sortida de Manresa pel carril bici fins el parc de l’Agulla, seguim fins l’aeroclub del Bages i ara anem a tocar el Llobregat, passem pel paratge de la Corbatera, La Corbatera està inclosa en l'Inventari de zones humides de Catalunya. Som sobre el Gr 4 que va de Puigcerdà a Montserrat. Nosaltres passem vora el canal de Can Berenguer i ja som a Sallent. Travessem de punta  a punta. Seguim pel cami que voraja l’eix i es el que es fa en bicicleta a la Transsequia. A balsareny seguim l’antiga via del carrilet, que per sota del Castell de Balsareny i per sobre de la resclosa dels manresans ens deixa a Navàs.
Navàs par de

Navàs parada i fonda, una bon esmorzar i la corresponent xerinola ens deixa a punt de tornar-hi.

Si l’anada ha esta un camí planer  ara toca pujar. Cap al Mujal, creuem el mas Subirana amb la petita ermità romànica, desprès de creuar la cra. de les Vilaredes arribem a la torre de Castellnou, també “Torre del Moro”, gaire be 12 km de pujada continuada. Ens troben força gent, alguns ciclistes, caçadors, i boletaires que han sortit ha gaudir del bon temps que fa. La baixada, pels Sallès de la Serra i Ridor ens deixa a Santpedor. Aquí ens deixa el company Tonet que feia alguns dies que no ens acompanyava i ara ja pels plans de Les Planes  fins a Joncadella i les Torres de Bages ens fins  Manresa.
“Torre del Moro”
El recorregut d’avui circula per pistes en molt bon estat el que fa un recorregut rapit amb un mínim de forma física. Si la distancia es llarga sempre es pot fer alternatives. Com tornar de Balsareny per la Sèquia.

Punts d’interès: La corbatera, La presa dels Manresans, Castell de Balsareny, El restaurant de Navàs, La Torre de Castellnou, Barri vell de Santpedor.