Sentier d’Emile a peu = Rutes de l’Elias en Bicicleta. 4. Manresa Cellers de la Serra

Montserrat des de el cami de coll de l'Om
A France hi ha una col•lecció de llibres anomenada Sentier d’Emile. Consisteix en 25 passejades fàcils per volum en un ambient de qualitat, en general menys de 2h30 a peu sense problemes d'orientació: l'etiqueta "Senderisme Emilie" és la garantia de passejos despreocupat, accessible a tots, des de la més primerenca edat als mes grans. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris. La felicitat té alguna cosa amb Emilie ... un passeig suau, una comunió amb l'ànima del país, una atmosfera celebració. Esforci sense arribar a l’esgotament. Cada descripció va acompanyada mapa de la ruta per facilitar el recorregut.

Amb el company Elies ens hem proposat proporcionar unes rutes tenint en compte la mateixa manera de pensar pero amb la variant de Bicicleta: passejos despreocupat, accessible a tots, dels mes petits als mes grans. Les rutes de l’Elies. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris.

Adolf, Ramon, Jose Luis
Aquí us deixem la Tercera. 3. Manresa Cellers de la Serra.

Recorregut: Manresa, Santpedor, Castellnou de Bages, Cellers de la Serra, Sallent Santpedor, Juncadella, Manresa Temps aproximat 3h 15 m, distancia 40 km, desnivell positiu 560 m.

Descripció del recorregut. Sortida de Manresa seguint el carril bici cap el parc de l’Agulla. La sèquia de Manresa ens du fins a trobar el camí passat Sant Iscle anem a creuar la via del tren i pel bosc del Reguer. Just al trobar l’eix transversal fem un gir de 180ª i pel camí de coll de l’Om anem a trobar la sequi, Abans podem gaudir unes majestuoses vistes de Montserrat, aprofito per fer algunes fotos i seguim escalfant motors. Creuem per cal Hortolà i el camí de can Hortolà. Entrem a Santpedor travessant el polígon de Santa Anna. Pel costat de la cooperativa agrícola sortim de Santepedor fent el pujador de la granja Periques. Seguim el cami de Brugueroles sempre pujant arribem a Cal Flequer, un tram per respira el torrent del Flequer. Ara la pujada del dia cap a Can Xisquet. Anem a sortir a la carretera de Santpedor a Castellnou de Bages, la seguim 50 mtrs i tornem a la dreta pel camí en molt bon estat que es du per davant de la Barraca a la Serrota, al final de la pujada podem gaudir de bones vistes del Montseny a un canto, el Pirineus a l’atre, tots blancs de la neu acabada de caure els darrers dies. Som al Sellés de la Serra.

Al Sellés de la Serra, aprofitem per fer una queixalada i algunes fotos de la panoràmica d’un mati gèlid i tot seguit continuem.
Pirineus nevat al fons.
Per la carena, pel camí de Sallent a Castellnou de Bages, aquest paratge es l’obaga de la Costa Gran, amb sensacionals vistes sobre la vall del Llobregat, Balsareny al fons i Sallent als nostres peus. La baixada cal estar atent doncs encara i ha fang de les darreres pluges. En obrir i tancar d’ulls som a Sallent. Al barri de la Rampinya. Donem mitja volta i una pista cimentada ens du cap a la granja del Celdoni, continuem pujant pel raco del pa i poc. Una pujada ens deixa al plans de Ridor. Seguim el camí que ens du novament a Santpedor travessem Torrebruna, el Pinyot. Desprès de creuar Santpedor sortim pel camí de Juncadella i no el deixem fins al mateix trencant de Junadella nosaltres anem direcció Manresa pel Mas Mollet, creuem el polígon industrial del Vinyats i pel mas Terròs tornem a ser al nostre punt de sortida.
El recorregut d’avui circula per pistes en molt bon estat el que fa un recorregut rapit . La distancia es assequible a qualsevol aficionat a la bicicleta, amb un mínim de forma física. Tan sol algun que altre repetxo ens farà esbufegar.

Alguns punts d’interès. El recorregut d’avui si hi ha un punt d’interes aques es: El poble de Santpedor, el poble del “ Pep” també del Isidre LLussà i Casanovas “ El Timbales del Bruc” amb un seguit de rutes turístiques i visites a diferents indrets. Per més informació Clica.

Les Fotos: Clica

Dades i traça del recorregut a Wikiloc.