La ruta del colesterol.

Prop del Rubís

El recorregut d’avui es, a la mida suficient i amb el desnivell adient per  compensar els àpats  que durant les festes durem a terme.
A les 9 avui som el Ramon, l’Elias, en Rafel, l’Antoni i jo mateix. Comencem  a la plaça Estatut i anem seguint el GR de la cap el parc de l’agulla. En creuar sota el gimnàstic en desviem direcció  a Pineda de Bages i seguim per el Casals. El Camí acaba de ser arreglat, en cas de pluja serà un fangar avui es gelat del fred que fa aquestes hores. Le boira no deixa fer gaires fotos per la mala visibilitat. Seguim pel Rubís i fins a Santpedor.
Sortim per la carretera de Callús, a cal pic anem a la dreta cap a Vilaclara, pla de cal bonic i per un antic camí esdevingut corriol baixem fins a Vallbona. Anem pujant per la solana de Vallbona fins arribar a les pinedes de Castellnou. Aquí ens trobem el rètol que dona nom a l’excursió. Un fem fotos altre mengen ametlles. Quan tos estem a punt reprenem la volta.
Indicador del recorregut
Del Serrat de Castellnou passem a les Pinedes de Castellnou.  Aquí volem seguir per l0obaga però desestimem aquesta opció doncs s’ha desfet el glaç i aquestes hores comença haver-hi fang. Deixem les pinedes de Castellnou per la serra del Globus fins Vilatorrada. Anem cap a la masia del Cortés arribem a Callús. Creuem el Cardener i anem a retrobar de nou el camí de la sal.
A mitja pujada, l’Elías te una averia amb el canvi i tenim de deixar el camí per anar a cercar la bona pista i empenyent entre tos finalment tornen al Poal i al punt de sortida.
El recorregut no te grans pujades i es assequible. Son uns 35 km amb un desnivell de  620 m, nosaltres hem pedalat unes 3h. Molt aconsellable per cremar els excessos de qualsevol àpat d’aquets dies.

Les fotos al album.
La traça i les dades a Wikiloc.