Nadal, dia de les torronades.

Els calls prop d'Artés
Els de  carretera a les Vilaredes, els de BTT a Collbaix,  jo feia dies que havia guardat el recorregut de la , XXII Pedalada d'Artés - L'Artesenca 2012 i avui com que toca dinar de família he aprofitat un ratet de bon mati per anar a fer-ho.
Forn de la Calç
El traç es un xic diferent del original vist a Wikiloc de Masteam.  Al conèixer  l’ indret i alguns dels corriols que transita, e canviat  petits trams. Una de les avantatges de fer el recorregut al teu aire, sense preses, per on et sembla millor.
La barca de l'avi Agustí
He sortit pel camí de la Paloma, havent creuat el mas segueixo la pedalada. Cap a la Torre cabota, baixo pel corriol de la serra de Canvila fins a trobar el Forn de la Calç per un camí que fins avui desconeixia. En creuar el torrent de les Tapies el camí que segueixo es tan perdut que esdevé corriol planejant arribo a la bassa de Torrecabota i ara segueixo el camí ral de baixada. Mitja volta i direcció Artes pels Calls. Arribo a l’olivar que avi esta del avi i m’aturo a la barraca. Encara recordo el bell cirerer el olivers ara perduts, els ametlles, la bassa de sulfatar quantes tardes d’estiu havia gaudit del indret. Segueixo i  al bosc del Canonge giro per un corriol el primer difícil del dia  i amb du a Artes. Seria un bon moment per aturar-se a fer un most tan per l’hora com per la distancia, però avui això no toca.

Torno a pujar pels Calls i al poc de pujar a l’esquerra cap  a Malla. Per sota de font  i sobre la carretera de Caldes B-431 el corriol m’acosta a la Vista Pirineus. Aquí si que tinc una sorpresa doncs el corriol de baixada per la Vaga de la Vall, es excessivament dret i cal baixar-lo bon tros empentat la bici. Retrobo el bon camí i ara segueixo  direcció de la Ruca.  Canvi de varal, ara direcció a la Ponsa, travesso la riera de Malrubi i el Mas. Soc al serrat de les Guixeres i sobre el recorregut del PR C 135, sender d’Artés.
Roure prop de Salbernada.
Ara be una bona baixada alternat camins força entretinguts i algun que altre corriol, ab una baixada molt dreta fins el Riu Sec. Segueixo vora la llera fins a la vista de Salbernada. Ara un nou i entretingut corriol amb dona voltes i mes voltes pels plans del bosc de Salabernada.  Soc davant del mas de Riusec, deixo enrere, mas de Casanovas, i per costat del Riusec travesso la carrera B431 entre Artés i Prats de Lluçanès. Veig algun ciclista de carretera que deu anar a cremar torrons. Deixo a la meva dreta la granja de Casanova , i a l’esquerra la font del Capellans. M’enfilo cap a la serreta i de baixada arribo a la Riera Malrubi per cal  Sobrevalç.  La darrera pujada amb deixa al cap damunt del raval.  Ara tot xino xano al punt de partida, netejar la bici, doncs no ha falta el fang i a gaudir d’un sensacional dinar de família.
Font dels capellans.
Cal destacar de la sortida d’avui que el recorregut es un 70 % de corriol de bon pedalar, excepte alguna baixada molt dreta que cal fer atenció especial.  Jo no e fet el corriol que va pel serrat de les guixeres escurçant el recorregut uns 6/7 quilometres, si no el coneixeu i no teniu presa val la pena de fer-lo , la zona es  aèria sobre la riera Malrubí, i corriol molt entretingut.

Dades i traça del recorregut a Wikiloc.