Sentier d’Emile a peu = Rutes de l’Elias en Bicicleta. 5. Manresa, Santpedor, Sant Benet de Bages

Sortida de sol. Montserra des del Poal

A France hi ha una col·lecció de llibres anomenada Sentier d’Emile.  Consisteix  en 25 passejades fàcils per volum en un ambient de qualitat, en general menys de 2h30 a peu sense problemes d'orientació: l'etiqueta "Senderisme Emilie" és la garantia de passejos despreocupat, accessible a tots, des de la més primerenca edat als mes grans. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris. La felicitat té alguna cosa amb Emilie ... un passeig suau, una comunió amb l'ànima del país, una atmosfera celebració. Esforci sense arribar a l’esgotament. Cada descripció va acompanyada mapa de la ruta per facilitar el recorregut.

Amb el company Elies ens hem proposat proporcionar unes rutes tenint en compte la mateixa manera de pensar pero amb la variant de Bicicleta: passejos despreocupat, accessible a tots, dels mes petits als mes grans. Les rutes de l’Elies. Aquesta és la referència per passejades familiars, passejades amb amics, somnis solitaris.

Aquí us deixem la Cinquena.

Recorregut: Manresa, Sant Joan de Vilatorrada, Callús, Santpedor, Santa Anna, San Benet de Bages, Viladordis, Manresa

Temps aproximat 4h 35 m, distancia 48 km, desnivell positiu 688m
Isidre llussà, Elias, Tonet, Adolfo, Salva, Ramon

Descripció del recorregut.
Sortida de Manresa seguint el GR 3 o Ruta de la sal   direcció el Poal i fins a Sant Joan de Vilatorrada. Travessem sant Joan i enfilem la cra BV 3008 durant 1,5 km i anem a seguir el camí que per sota de Montcunill desprès d’un pujador  comença a planejar i seguim per corriol fins la pedra del sacrifici. Camp gran, el camp del Victor, camp de la soleia. Els camins son de bon rodar i ja som a cal Miqueló de baixa per pista cimentada arribem a cal Gasparó, cal Morales, la Fabrica Nova i els plans del Manxons. Creuem el riu Cardener  per l’antiga colonia textil de Can Cavaller. Creuem la C 55 i el ferrocarrils de Suria de forta pujada arribem al Cementiri, prop del Castell de Callús. Els plans de Can cortes ens permeten gaudir de l’estampa de tardor vinyes perdent la fulla o oliveres plenes d’olives a punt de collir. Continuem un bon tros força planer fins el cobert de la Tosa. El camí dels plan ens pasa per cal Filosa , trevasem la riera de Vallverd ara el cami de Vallbona ens deixa a Santpedor.
Anem a la plaça afer la foto amb el Timbaler. Sortim de Santpedor pel carril bici fins el poligon industrial de Santa Anna II. Parem a fer un most, avui amb el fred ens recreem i s’allarga mes del compte.
Recuperant energies per fer passar el frd.

Reprenem l’excursió cap a Santa Anna de Claret i tot seguit a  trobar la sèquia que seguim. Som al polígon del pla de Santa Anna el deixem direccio de Sant Ponç i totn seguit cap els plans de de Mas, el bosc d’Olzinelles, voregem el Mas de les Olives, el Casals i Torruella de Dalt. Pel camí vell d’Artés creuem la Cr. N 141 C. Seguim el Camí de Sant Benet de Bages, la fabrica Nova. Seguim vora del Llobregat fins Sant Benet de Bages. Fem un a volta de 360º per tal de veure’l per quatre costats. Enfilem camí de Sant Fruitós fins arribar a la Muntanya del Puig. Entrem a d’urbanització de les Brucardes. El camí de Sant Fruitós ens acosta al Grau. Creuem  el torrent del Guix, el Guix i arribem a Manresa.
El recorregut d’avui circula per pistes en molt bon estat el que fa un recorregut rapit . La distancia es assequible a qualsevol amb un mínim de forma física. Tan sol algun que altre repatxo ens farà esbufegar.
Sant Benet de Bages

Alguns punts d’interès:  L’antic Castell de Callús o de Gotmar. Santpedor amb el seu barri antic. I per suposat el Monestir de Sant Benet de Bages és una antiga abadia benedictina del terme municipal de Sant Fruitós de Bages, a la comarca del Bages. És un dels conjunts monàstics més interessants del país, amb elements que van des del Romànic de l'època fundacional fins al Modernisme, passant pel Barroc. Situada a la conca de la Vall dels Horts, en una raconada entre el Montpeità o puig de Sant Valentí i els balços erosionat.

Les fotos de la sortida Clica.

Traça i dades del recorregut a Wikiloc.