De Manresa al Castell de Boixadors. Seguint l'itinerari 10 de Catalunya Central a peu i en BTT per Manel Vilchez

Castell de Boixadors

Fa alguns anys quan aixo del GPS no s'en sabia res, almenys jo, per prepara les rutes agafaba un llibre amb el corresponet rod bok i som-hi.
Recordo un mes de juny que vaig descobrir el llibre, Catalunya Central a peu i en BTT, de Manel Vilchez Molina, i una de les sortides que va cridar-me l'atenció va se l itinerari nº 10 Surià- Calaf passant per castell de Boixadors. Avui aquest recorregut ha esdevingut, en un bon tris, carretera rural enquitranada entre la Rabassa, la creu Escapçada, Castelltalllat i fins el Collet.
Aprofitant les avantatges d'Internet he cercat recorreguts que transitaven per la zona i en un tres i no res he tingut una extraordinària sortida.

Descripcio de la sortida.

Surto de Manresa, zona politècnica amb bon aparcament. Segueixo el camí de Joncadella. A la cruïlla dels lledoner vaig a l'esquerra i per la planta de formigo arribo al camí de Mafrica a Callús. Creu per cal Carlot, el Molinet, Cal Celdoni, cal Frare, Cal Mingo, primera pujada del dia fins cal Llebrer,cal Gasparó i Callús. Ara segueixo la ruta de la sal GR 3 Fins Antius.
Ara començo a pujar de valent pel camí de cal Torres, cal esta atent amb el gos. Can Sala. Al arribar al coll de Coaner deixo itinerari del Manel Vilche per seguir el camí de la carena que va per la obaga, amb esplendideses vistes del Pirineu de cap a cap. Deixo endarrere el masos de Can Corvera, Can Trist i torno al camí de Castelltallat. Cal Ferrer. Segueixo per la Serra de Castell tallat, Goberna punt mes alt del recorregut i coll de la trilla. A la vista de Prades segueixo a l'esquerra pel GR 7 fins el coll del Castell i Castell de Boixadors.
Desfaig el camí per anar a trobar el camí de Can Pallares Nou al Castell de Boixadors. Cal Botines amb les impressionants alzina, cal Figuera i el Jardí Botànic. Deixo endarrere el coll de Can Pallares pel camí que transita per la Serra de cal Querol, serra de la Vall, serra de cal Cases, la Morera i l'alzina grossa de Querol. Ja planejant i amb franca baixada per la Costa de Cal Xamal, arribo al Grauet i Fals.
Deixo Fals pel camí de Rajadell i a sota de Monistrolet agafo el corriol que amb du a la font de la Girada, seguex per vora la riera de Rajadell, el gorg Blau, el Suanya. Arribo a Manresa.