Evitant les fangueres a Cerdanya.

llac de Puigcerdà
Divendres neu a Cerdanya. Per tal d'evutar camins amb fang he decidit seguir pistes en bon estat i alguns trams enquitranats.

Itinerari.
Santa Llocaia, carrer de l'estació, N 16 300 mtrs. A dreta cap a Concellabre, Caldegues, El Segre, Onzes, Ur, sèquia de Puigcerdà, Llac, Ajuntament, Estació, golf de Sant marc, El Segre, Queixans, les Pereres, Vilallobent, Palau de Cerdanya, Oceja, Nahuja.

El Segre
Descripció de la sortida.
La sortida d avui es circular intentant evitar zones de fang dons a nevat la vigília. Vaig direcció a Ur seguin la carretera. Travesso ur i pel corriol que amb du al camí de Rigolisa i la Sequia de Puigcerdà.
Puigcerdà, primera parada al llac per tal de fer algunes fotos amb el Puigmal al Fons. Plaça de l'ajuntament sensacionals vistes a la Tosa, Cadi. Deixo Puigcerdà seguint el GR 4 , golf de Sant Marc, i el Segre. Segueixo vora el riu poc tros dons es mol enfangat. Deixo el camí per arribar a Queixans. Un petit tom pel poble i per la pista que amb du a creuar les Pereres i arribo a Vilallobent. Aquestes hores de migdia no es veu una anima. Arribo a Palau pel Camí de Coma Morera. Un tom per la zona d esbarjo de Osseja i cap a Nahuja.
Algunes fotos esglesiada romànica Sant Jaume de Nahuja. Darrera pujada seguint el GR 36 i arribo novament a Santa Llocaia.

Sant jaume de Nahuja.
Recorregut assequible tan pel que fa a distancia i tècnica sense cap dificultat. Al llarg del camí trobarem pobles amb fonts. En temps de pluges evitar el tram prop del Segre molt fangós.

A destacar les esglesies romaniques que trobem als difrents poble que creue. I no pot faltar el gaudir de les vistes al llarc del camí.