Fins la Vil-la romana de Sant Amanç

Montserrat des de Coll Baix
Itinerari.

Sant Joan de Vilatorrada, Coll Baix, Cal Magdalena, Gabriela, Santa Maria del Grau, cal Tatger, El Canonge, el Prim, cal Bacardit, vila romana de Sant Amanç, Estació de Rajadell, Fals, Monistrolet, font de la Girada, Gorg Blau, el Suanya, Bellavista, Manresa.

Vil-la romana de Sant Amanç
Descripció del recorregut.

Sortim de Manresa, Politècnica. Travessem el poal i anem a Sant Joan de Vilatorrada ens enfilem per la pista que de forta pujada ens du al Col de Collbaix. Ara de baixada per pista bona anem deixant enredera masos de Cal Magdalena, cal Domingo, Raval de la Creu i Santa Maria del Grau. Bona àrea de pícnic que ens permet recuperar-nos del esforç.
Torna la pujada i creuem per cal Tatger, Cal Canonge anem per la solana de Querol quan em creuat cal Bacardit ens queda un fort empit i al cim trenquem a l'esquerra. De baixada arribem a la Vi-la romana de Sant Amanç, antic jaciment arqueològic. Arribem a la Cra que creuem i seguim a l esquerra un camí que ens apropa a l'estació de Rajadell.
Estació de Rajadell, parada i fonda.
Seguim el nostre recorregut cap a Fals, camí vell de Rajadell. A sota de Monistrolet després de creuar la via i la Riera de Rajadell anem pel corriol que ens passa per la Font de la Girada, Gorg Blau, Suanya. Anem direcció a Manresa, al Turó del Xato, anem a la dreta cap a la Bellavista i amb franca baixada arribem a la zona esportiva del Congost. Creuem el Cardener pel Pont Nou , plaça Catalunya i tornem al nostre punt de sortida.

Font de la Girada
Llocs d'interès.

Coll de Collbaix amb sensacionals vistes cap a Montserrat i Pirineus.
Santa Maria del Grau a costat del Grauet. Església Romànica del S XII amb una interessant zona de pícnic.
Vil-la Romana de Sant Amanç. Interessant jaciment arqueològic, val la pena de aturar i gaudir-ne.
A l'estació de Rajadell els diferents establiment en permetran de fer un most.
Riera de Rajadell, Font de la Girada amb una acustica molt especial i Gorg Blau formen part del itinerari de l'anella verda de Manresa, Natura i Modernisme.

KARLMARX ha dit…
Molt chulas les fotos que has posat al "Wiki", donan ganes de fer la ruta, me la apunto.