Entre Cornet i St Joan d'Oló

El recorregut transita:
Moratones, Sant Joan d'Olo

Per carretera: Manresa Pont de Cabrianes, Artés Avinyó, La portella.
Per camí: Santa Eugènia de Relat, la Vall, Raval de la Rovirola, Santa Maria d’Oló, La Rovira, Moretones, Collet de la Plana, La Plana, Sant Joan d’Oló, el Carrer de Sant Jaume, Horta d’Avinyó, Casanoves, Riera Malrubí, Cabrianes. La Corbatera, La Sala de Sant Ponç, Sant Ponç, mas del Reguer, Sant Iscle, Parc de l’Agulla.

Descripció de la sortida.

Tota la setmana plovent i tenia ganes de bicicleta. En plegar a migdia, i després de dinar. He decidit fer un mixta per tal de prepara la propera sortida de Setmana Santa.
Surto per carretera, segueixo per Artés, Avinyó fins a la Portella.
Quan fa uns dies vaig arribar a la portella seguin el Traç de terra de Maquis, vaig veure que a Cornet sortia el GR 176-2 que amb dura a Santa Maria d’Oló. Doncs he decidit de seguir. Només començar una forta baixada fis a la carretera que fa poc he pujat. Vaig seguint els senyals de GR vermell i blanc. Com que és indret desconegut en algun punt tic dubte, però segueixo fins a veure la senyal, sembla que me'n vaig sortint prou bé, sols estar al cas a les cruïlles. El mas Torrents, Santa Eugènia de Relat. La carretera de Prats, el Gr va a la dreta cap Avinyó i uns metres enllà la deixa per anar a creuar la riera al gual. Sóc sobre el camí del Pla de L’Oliva. El Gr els segueix algun tros és el vell però amb bici és de bon fer. Sempre de pujada, cal arribar a la carena del pla de l’Oliva. Unes zigues Sagues, en franca baixada, arribo a La Vall.
Aquest tram que va de la carretera fins a la Vall és una bona opció, al hivern no haver de travessar la Gavarresa entre la Ponsa i La Vall, al recorregut nº 8 De Bages en BTT Un tom pel Lluçanès.
Ara una puja d'uns 3 km, molt bona pista, trobem el Raval de la Rovirola. El camí de la Rovirola ens du a Santa Maria d’Oló.
Surto d’Oló pel camí, pista enquitranada, del Clapers. La pujada és de les que et posa a prova. Un cop dalt de la carena coincidim amb el Camí de Sant Jaume que ve de L'Estany.
Deixo enrere, Moratones, La plana, Sant Joan d’Oló, i fins al carrer de Sant Jaume. La pista es fa corriol fins a trobar el carrer de Dalt, Horta d’Avinyó.
Segueixo la carretera fins a Casanoves. Deixo la carrertera per anar per la pista dels Rials fins al Pujol Nou. Novament carretera fins a Cabrianes. Segueixo per pistes, La Butjosa, Sant Ponç, plans de Santa Anna, Sant Iscle i finalment Manresa.