Plana de Ponent 2014. en 3 etapes. 2. De Balaguer a Arbeca.

Sortint de Balaguer  prop del Segre.
Divendres 18 Abril 2014 de Balaguer a Arbeca.

3/4 de 9. Sortim de Balaguer, se sent la música de la processo. Nosaltres no coincidim amb l’esdeveniment. Anem seguint una bona pista, direcció Albesa. Deixem enrere la conca del Segre per la zona planera esdevinguda regadiu i ens endinsem a la conca de la Noguera Ribagorçana.
La plana més plana de Ponent.
10 h. Albesa una gran antena ens crida atenció doncs ha esdevingut plena de nius de cigonya. Creuem direcció la portella.

L'antena de les cigonyes.
1/4 de 12. Sortim de la Portella després d’esmorzar / dinar direcció l'altiplà d'Alguaire. Això si deu ser, mai més ben dit, la plana de ponent, immensa. Si fes un dia, amb bona visibilitat, podria tenir unes vistes sensacionals. Creuem el canal de Pinyana del regadiu de l’horta d’Alguaire. Alpicat.

Creuant Alpicat.
3/4 d'1. Arribem a Lleida per la Pista de Montcada. Un curt recorregut urbà ens permet fer alguna que altre foto. Lleida ven bé val una bona visita turística, per la Seu Vella, la Paeria, el claustre de la Catedral. Nosaltres seguim per vora del Segre. A la Palanca de Montoliu, travessem el gual. El riu és molt ple i va per sobre del gual, un pam d’aigua. Travessem gairebé sense mullar nos.

Estacio de Lleida
3/4 de 2. Després de creuar el Segre, un fort mal al meu genoll fa que passí un mal rato, l'artrosi amb el canvi de temperatura s’ha desvetllat. Seguim intentant buscar el millor moviment per tal d’evitar el mal al genoll. Xino xano.
Creuant el gual del Segre

2 h. Sudanell. Saludo les cigonyes del campanar, ja fa anys que ens veiem. A Torres de Segre unes obres fan que fem una petita marrada per anar a trobar el camí d’Utxesa. El pantà del Secà. Ens trobem una gran esplanada d’arbres de nova planta.
Les cigonyes a Sudanell
El pantà deñ secà. Utxesa
3 h. Creuem Sarroca de Lleida. Deixem arrere la fèrtil zona de regadiu per endinsar nos a seca comarca de les Garrigues. Anem Alcanó seguint l’antic camí de Sarroca. A la font del poble fem un petit i ràpid entrepà.
Oliveres a les Garrigues.

Barrca prop de la carretera
Les garrigues amb els pobles sempre al fons de la Vall i amb un bon repetjó per sortir. Així travessem el Cogul, i arribem a Castelldans. Una bona baixada ens apropa novament al canal d’Urgell, prop de Juneda

Borges Blanques

Canal d'Urgell prop de Borges Blanques
.5 h. Seguim el canal d’Urgell. Travessem la població de les Borges Blanques la capital de la comarca de les Garrigues, autoanomenada del millor oli del món. Una petita pausa per refer nos de la calor que ens ha acompanyat durant tot el dia i continuem .
Avui el Canal d’Urgell és ple a vessar no com la tardor de 2011 que era sense aigua. Podem gaudir de l'entorn i de les rescloses amb els seus salts.

TGV prop del canal d'Urgell
Salt del Pereanton. Canal d'Urgell

7 h. Arbeca. Som a la fi del recorregut del dia. Ens refresquem amb una bona cervesa, un reconfortat dutxa i fem un tom per la població. Avui dormirem a L’Hostal de la Placeta. A i amb la bici dins l’habitació.

Arbeca
la traça del recorregut i les fotos:

Plana de ponent 2014. Etapa 2. Balaguer Arbeca.