Sortida a Castelladral amb Esport Cilista Manresa

Foto del grup
Després d’alguns anys, avui, amb el nou any, tocava sortida amb Esport Ciclista Manresà.
Sortim ales 8 del matí del lloc habitual, baixador dels Catalans.
Salutacions com Déu mana, alguns coneguts, molts desconeguts. Som una trentena que farem el recorregut.
Sortim de Manresa pel camí del Poal, seguim pel camí de Joncadella. En trobar l’antic ferrocarril, de Manresa Súria, seguim a dreta, el corriol ens deixa a Pineda de Bages. Anem pel camí dels Casals, creuem els Casals, Sant Francesc, Santpedor.
Rodegem Santpedor i sortim seguint el camí de Brugaroles. Una colla segueix els corriols de l’Hivernal. Nosaltres seguim pujant per Brugaroles, Cal Flequer, el Soler del Far, Salles de la Serra. Ara anem a esquerra cap a Castellnou i d’aquí fins a la torre del Moro. Som dalt, ens ha passat el fred del matí
Seguim fins a trobar la carretera BP 4313. Prop de les Vilaredesi. Anem per la carretera de Sant Cugat de Racó un altre bona pujada fins Sant Cugat de Racó.
Baixem a travessar la riera de Sant Cugat. Una forta pujada, la pista és enquitranada, som a la Rovira i finalment Castelladral.
Baixant la riera d'Hortons.
Castelladral pel camp de futbol. Seguim el corriol que tot seguit esdevé camí en molt malmès. Arribem a riera d’Hortons. La seguim i la travessem, enfangant nos a mes no poder fins a Súria pel barri de cal Trist.
Deixem enrere Súria. Anem a buscar el camí de la Sal, sempre prop del Cardener. Creuem Antius, arribem a Callús i darrer corriol, jut a tocar el riu, entre Cal Joandó i cal Mingo.
Creuem Sant Joan pel camí que voreja el Cardener. Creuem el pont a la Fabrica del Gallifa, darrera pujada cap a la torre del Riera.
Arribem novament a Manresa, passem pel rentador de bicis i catacric catacrac aquesta història s’ha acabat.

El recorregut es fa difícil per la llargada. Combina camins i corriols. Un bon esmorzar, just a mig camí, Alberg de Castelladral, permet recuperar de l'esforç i gaudir de la tornada a Manresa.