Per la diada de Sant Jordi. Rosa, Llibre i Bici

Aprofito la diada per nar a provar la nova bicicleta de BTT. Cerco un recorregut que fa uns dies varen dur a terma els companys de l'Esport Cicista Manresà.
Entre la tarde s’amb tira demunt, començo a pedalar molt tard, amb una mica de sort arribare de fosc.

Surto de Manresa cap al pont Nou. Vaig pel camí vell de Rajadell fins cal Ferrer. El deixo per anar cap al Suanya, i fins a Salelles. Ara començo amb fortes pujades fins arriba al collet de Gallcanta. Ara una baixada per recuperar de l'esforç fins a trobar el torrent de l'Infern. El segueixo direcció a Castellfollit fins als Plans de Fontanelles i el collet dels Morts.

A can Perot, enfilo a la dreta amb pendents que fan suar de valent. Just abans d’arribar a la Serra, a la dreta, el corriol, amb farà gaudir  fins al collet de les Tres Alzines i el mas de Cal Maçana. Segueixo per corriols fins al turo del Pi de Migdia, aprofito per fer la foto aèria del Castell de Rajadell.

Deixo anrera Rajadell i vaig direcció de Fals. Despres de l’eix segueixo a l'equerra cap el Dalmau i tot seguit pel Grauet arribo a la Creu de Fals. El cami va pujant suaument, les masies de la Maçana, el collet de Dalt i sóc al coll de Collbaix.
La franca baixa du al peu de Collbaix. Encara no es fosc i puc gaudir dels darrers corriols abans de Santa Joan. Pel camí del Poal torno al meu punt de Sortida.

Aquesta sortida, segueix bones pistes de pujada i corriols assequibles de baixada. Un recorregut dur per les fortes pendents de pujada. A Rajadell podem aprofitar per fer parada i fonda.

Que ho gaudiu com ho he gaudit jo.

Dades i traça del recorregut: